Fem blir sex

Nu när vi ska bli sex i familjen så kommer storasyster flytta ut till rummet i garaget, det sk hångelrummet, och lillebror få hennes nuvarande rum.
En lösning som i dagsläget känns bra.
Storasyster fyller sjutton om en månad och det nya rummet blir inte bara större utan hon får också en egen ingång och ett tillhåll där hon kan ha kompisar utan att behöva ta samma hänsyn som i nuläget till övriga familjen vilket kan vara bra när man är sjutton år tycker jag.
Det enda negativa är att hon och friends måste gå in för att besöka toaletten men det är ju mer en vanesak och borde egentligen inte vara ett problem.
Flytten ut kräver att en soffa införskaffas så kompisarna har någonstans att sitta, en tv så ockuperingen av vardagsrumssoffan upphör, gardiner, en matta och några tavlor.

Det rum som lillebror ska ha (storasysters gamla) funderar jag på att måla väggarna vita och låta en av dem bli en fondvägg.
Har spanat lite på Åhlens relativt nya serie "Planetpolare" som är en rolig och busig kollektion med sköna figurer i glada färger för både flickor och pojkar designad av konstnären Camilla Fuchs.
I serien ingår en fondtapet som jag är lite sugen på att ha på en av kortsidorna i rummet.
Har ännu bara sett den på nätet men ska försöka kvista in på Åhlens senare idag och spana in den irl.

I samma serie finns en massa, mer eller mindre roliga grejer, som kanske skulle passa i det nya rummet.
image779
Bild:Eget kollage med bilder från Åhlens



Kommentera
Postat av: Lottis

Det där ser fint ut. Lite lagom färgglatt och roligt till ett barnrum :-)
Ha en bra helg! Kram kram

2008-04-18 @ 12:57:35
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Tiagirl

En tjej-tvillingmamma har inrett sina barnrum nu med endel söta detaljer. http://tvillingmamma.blogg.se/ Dock tycker jag det ser väldigt opersonligt ut, finns ju inget som antyder att det bor barn där!!

2008-04-18 @ 13:16:12
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Nettan

Tror det kommer passa " Lillebror " jättebra & visst blir man glad av dessa färger & figurer =0).
Så snäät av storasyrran & flytta ut till " hångelrummert " ;0), men det gjorde hon väl utan protest !
Ha en toppen helg..
Kram Nettan

2008-04-18 @ 16:47:53
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Petra Bloggar

åh det kommer att bli toppenbra! för både storasyster och lillbror, för vem hade inte önskat en egen ingång som sjuttonåring eller en färgglad fin tapet som liten? =)

jag har nästan precis gjort klar min busars rum (kika i bloggen)
KLEM

2008-04-18 @ 21:52:12
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Dikesgrisen

Vilken härligt rymdkaos!!!

Dom blev man ju jätteglad av... :))

Hej...

2008-04-19 @ 16:35:12
URL: http://dikesgrisen.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag önskar att jag också hade din förnya-energi!!!

2008-04-19 @ 22:24:18
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: jama

Planetpolarna e skitcoola.....va lite sugen på det till min grabb MEN - han börjar bli stor. Detta gör sig mer för en liten bebis.

Det kuliga är att hon som gjort dessa är från samma "håla" som mig. Dessutom gammal klasskamrat med min sambo (de är t o m polare på Facebook) tihiii... en liten värld. hon gick oxå på samma jazzdans som mig när jag va liten. ha ha, gud va det låter som "vill du ta på mig eller för jag känner minsann...." Men tycker det är skoj när jag här i bloggvärlden ser henne nämnas allt oftare.

Kram o gonatt

2008-04-23 @ 23:22:58
URL: http://jama.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0