Barnrum blir tjejrum

Häromveckan var jag och W hemma hos hennes kompis och lekte.
Kompis V hade alldeles i dagarna fått ett eget skrivbord.
Sen dess har jag gått och småfunderat samtidigt som jag spanat in W när hon sitter vid sitt lilla fyrkantiga bord från Ikea inplastat med Karin Mannerståhls vaxduk
Med målarboken framför sig får knappt pennorna plats på det lilla bordet...
Så kan ju en tjej som är fyra och ett halvt som älskar att måla, skriva och pyssla (en blivande scrappare) inte ha det beslutade jag mig slutligen för.

Kollade runt på Ikea efter ett skrivbord och hittade ett som höll de kriterier jag hade bestämt mig för. Inte för stort (W har det dummaste rummet när det kommer till möblering, en hel vägg går bort då den är täckt med fönster ut mot altanen), vitt till färgen och inte för dyrt. Alltså ett Robin.
Skrivbordet Robin fungerar även som databord. Om ni kikar närmre så syns skenorna där utdragsdelen till tangentbordet ska sitta under själva skrivbordsskivan.
Till Robin kan man även köpa en extra lådhurts om man så önskar.

image844

image845
Tavlan från Isa har fått byta position i rummet.

image847
På skrivbordet står det två tidsskriftssamlare från Ikea. I den ena finns W:s Bamsetidningar i och den andra förvaras nymålade konstverk.
Två lådor från Miques, numera utgångna prinsesserie, innehåller tuschpennor, kritor, saxar m.m.
Skrivbordsunderlägget är Karin Mannerståhls Tiny Busungar.

image846
Skrivbordslampa på fot från Ikea. De små tavlorna föreställer W:s hand och fot i tidig ålder.

image848
Prinsesskåp innehållande mestadels tråkiga saker som solkräm, cortison och mjukgörande salva. En kul grej finns det dock i det. Det chockrosa glitternagellacket från Hello Kitty förvaras där.
Prinsesskrokar till för "nästa-dags-kläder". Alltsammans från Mique.

image849
Häromdagen var jag inne på Kök & Rum där de säljer Bruka designs underbara små (och stora) postlådor. De hade då fått in den rosa med vit text och jag kunde inte motstå den. Så underbart söt där den hänger full med teckningar och en och annan kalasinbjudan.

Bilder:©Hilajns.blogg.se



Kommentera
Postat av: Sandra

Oj så mysigt din dotter har det! Kram Sandra

2008-06-02 @ 01:14:32
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Therese

Jättemysigt! :D

2008-06-02 @ 07:07:29
URL: http://mammathezz.wordpress.com
Postat av: Tiagirl

Va fint!
Tycker jag haft "såna möjligheter" i omgångar i deras rum men slutar med att dom sitter nere i källaren eller på köksbordet. Dom vägrar ju sitta i rummet ensamma. Så nu har kökssoffan fått offra en stor del av innehållet så man kan knöla ner allt så man får plats att äta!!!

2008-06-02 @ 07:41:56
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Malin B

Så mycket fint!!!
Robin, vi har loftsängen Robin uppe på vinden. DEN skulle ni ju ha. ;) Försökte sälja den men fick inte ett endaste litet bud på Blocket...

2008-06-02 @ 07:47:18
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Livet i byn

Oh vilken tjejdröm!!

~Livet i byn

2008-06-02 @ 07:56:57
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: Camilla

Jätte fint...
Tavlan är helt underbar. Har själv köpt den alldeles nyss och gett bort.
Och brevlådan... Så söt i rosa. Köpte en vit till mina tjejers lekstuga nyligen.

2008-06-02 @ 09:20:52
URL: http://camillos.blogg.se
Postat av: Maria

Vilket gulligt rum hon har o skrivbordet passar ju perfekt, lite lagom nätt. Söt brevlåda....kram

2008-06-02 @ 10:24:34
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Annika

Ååååh... så fint hon har dte på sitt rum... :)

2008-06-02 @ 18:17:24
Postat av: Tess

vad fint!

2008-06-02 @ 23:01:59
URL: http://leonitanova.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0