Bumbo

Jag köpte en Bumbo till M från en vän i skåne för några veckor sedan.
En Bumbo är en babysitter där små barn kan se världen från ett sittande perspektiv. Bumbon kan användas redan av barn från ca tre månader. Det är dock viktigt att de kan stödja huvudet själv.
Den är mycket stabil, barnet sitter stadigt i den och ändå väger den väldigt lite.

Trots detta är M måttligt förtjust i sin Bumbo än så länge (även om jag lyckades fånga honom i ett muntert ögonblick på bilden).
Han har ju mest suttit i mitt knä och att nu sitta själv i Bumbon, även om han sitter på bordet nära oss (perfekt nu när det ska börja mumsas på smakportioner), så vill han inte sitta i den alltför länge ibland. 
Så var det iofs med babysittern också så allting har en viss inkörstid verkar det som. 
Varje dag är det något nytt som ska provas på!

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Anonym

Tänk att jag undrade precis lite om den där.

2009-02-14 @ 23:34:25
Postat av: Emma

Hoppas du haft en bra dag :) Emma

2009-02-14 @ 23:56:29
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Malin B

Malte är nog som Tant Malin, det tar ett tag att ta till sig nymodigheter. Sedan bara älskar man dem. ;)

Han ser ju ut att sitta toppenbra i den hur som helst.

2009-02-15 @ 08:43:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lottis

Vi kommer på måndag!!

2009-02-15 @ 11:39:08
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Linda

Hej! Vad bra att du skrev lite om den! Vet du hur länge den går att använda? Och när är din kille född? Han är väl ungefär lika gammal som min Isabella va? Hon är född 2/10.

2009-02-16 @ 12:34:02
URL: http://akerlundh.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0