En liten stunds shopping

I förmiddags besökte jag och lilla M Ikea.
Väl förberedd med spaning på Ikeas hemsida och några prydliga rader med anteckningar i skötväskan frustade vi oss framåt genom det ihärdiga snöandet mot entrén.
Där inne var det varmt och härligt och vi strosade lugnt omkring hela dagen. Tittade nära på saker, vände och klämde.
Nix heller!
Jo alltså det var varmt och härligt inne i butiken men när jag och M besöker Ikea alldeles själva så går det undan.
Jag har vid de senaste besöken åkt dit på förmiddagen när W är på dagis. Det är bara det att nu börjar lillskrutt bli så stor att han absolut inte kan tänka sig att sova sött i barnstolen. Och det trots att jag pendlar med kundvagnen från höger till vänster och är en allmän fara för övriga besökare.

Med min lapp framför ögonen plöjde vi fram på alla genvägar som finns mot textilavdelningen.
Gardintyg till vardagsrummet var tanken.
Är så himlans trött på panellängderna i linne. Jag vill ha en kappa. En rak och inte för bred som släpper in ljuset i rummet. 
Sjungandes Blinka lilla stjärna och svängandes på vagnen klippte jag till några meter utav det svartvita tyget Patricia och utav Stockholm Blad så får vi se vad det kan bli och vart detta hamnar när symaskinen har gjort sitt.

Nästa stopp var på spara och förvara avdelningen. Då hade M tröttnat rejält på att ligga och stirra rakt upp i lysrören.
Jag som skulle granska tunnan Knodd ingående.
Tanken var ju att jag skulle ha Agenkorgar i köket att stoppa leksaker i som jag skrivit om i ett tidigare inlägg men när jag såg korgarna irl så förkastade jag den idén snabbt.
De rymmer inte speciellt mycket och ståendes på rad på golvet utan någon hylla att stoppa dem i var inte fint.
Tunnan Knodd finns i förutom zink och vit också i glada färger som röd, grön, blå och gul men när jag såg dem så tyckte jag att även de var för små.
Istället för en Agenkorg och en färgglad 16 liters tunna blev det en vit 40 liters Knodd med lock som fick agera sällskap åt M i kundvagnen.
När vi ångade från Knoddtitten var han ännu surare än tidigare.
Tämligen slängde ner två billiga vita ramar tänkta till ett miniprojekt på W:s rum och rusade sen mot snabbkassan.
Väl på plats i bilen igen så slöade han till och halv sov på en minut.
Hur ska jag tolka detta!
De här tendenserna har jag inte upptäckt hos W. Hon kallar Ica för Ikea och åker mer än gärna dit en gång om dagen om jag så vill.
Är det så att min lilla pojke inte delar min passion för det blågula varuhuset!

Nu står den där i köket, den vita tunnan Knodd, och innan man fyller den med leksaker kan man ju leka lite i den...


©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Linnea

Jag bara smälter när jag ser honom lilla M. Sååå goooo!



KRAM

2009-02-06 @ 20:11:13
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: A

haha neeh vilka söta bilder ! kram (:

2009-02-06 @ 21:37:33
URL: http://alizze.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej, du har blivit utmanad i min blogg. En rolig och enkel utmaning.



Trevlig helg!

2009-02-06 @ 22:22:04
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Malin B

Men du! Har du inte förstått att det är en pojke du har klämt fram den här gången? ;) Det är andra gener se du! ;) De gillar inte shopping alls.

stor han har blivit! M är ursöt i sin tunna. Men inte att undra på att man är så glad när man har en så charmig storasyrra.

2009-02-06 @ 23:38:54
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Karin

Liten rolig berättelse. Du får nog utsätta honom några fler gånger så blir han nog snart "härdad"!



Så fina kläder han har.

2009-02-07 @ 06:22:28
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh va fin han är. Och vilka snygga kläder han har :D

2009-02-07 @ 09:12:31
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Såååå sött. :) Näee... han verkar inte gilla shopping. Men du får testa fler ggr då.. :D

2009-02-08 @ 21:11:45

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0