Charlotta teckning ska bli kappa

Nu står symaskinen och min lilla verktygslåda innehållandes nål, tråd, sax och andra synödvändigheter redo på golvet att lyftas upp på köksbordet.
Nya gardiner till W ska fixas.

Hon tycker, med all rätt, att hennes rosa ryshpyshkappa med en massa hoppande feér på är för barnslig och jag gick med på att byta gardin om hon valde ett tyg som inte var alltför dyrt.
Innan vi åkte till Ikea igår hade hon spanat in serien Varmt Rund (fast då inte vävplastserien) som finns i flera färger.
När vi väl kom dit så fanns det bara en liten bit gult tyg kvar (trots att lagerstatusen visade annat på hemsidan för vår butik) och inte kunde de säga om de skulle få in det igen då det var slut även på centrallagret.
Den som jag frågade trodde att Varmt Rund hade utgått.
Otroligt konstigt enligt mig då jag hört så mycket positiva ord om just detta tyg.

Istället blev det tyget Charlotta Teckning som fick följa med hem för det otroliga priset av endast 39 kronor metern.
W gillade flickan på tyget, att det var en serieteckning, och hon berättade livligt om att den där tjejen var nog mer i Star Wars och hade räddat någon pojke m.m.
Efter hennes berättelse så var det två andra som också klippte sig en bit av tyget:-)

En rak kappa, färdig ca 3.20 lång så det blir till att skarva, ska det bli och jag tänker mig att den ska bara innehålla den stora bilden på flickan och den lilla rutan där bredvid. Draken som sprutar eld hamnar som upplägg samt kanal.

Bara att sätta igång då om jag ska hinna få något gjort innan det är dax att göra lunch till kidsen...

Bild från Ikea.se



Kommentera
Postat av: Linda

Riktigt coolt tyg, kommer säkert blir superbra till en stor tjejs rum:) Kram

2010-07-23 @ 22:42:11
URL: http://uppochnervanadhuset.se
Postat av: Lisa

Hejsan, oj jag har inte varit här på ett tag så jag får nog bli din 100:ade prenumerant via Bloglovin istället. Tänkte säga att du valt ett bra tyg, sonen har precis fått ett sådant till sitt rum, fast inte som kappa i fönstret. Kolla veja :) Fast jag fick hjälp eftersom jag inte är så bra på att sy. Kram!

2010-07-27 @ 08:46:59
URL: http://www.majamyra.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0