Slapp dag & Husbygge

Kräksjukan dök tack och lov aldrig upp inatt och inte heller har den visat sig nu under dagen.

M har drabbats av några små vällingkväljningar vilket han gör annars också så dessa bekymrar mig inte.

Sen är det klart att han kräktes ju faktiskt en gång igår och L berättade att han kväljdes efter de hade kommit hem ifrån kalaset och det utan att ha ätit välling så nånstans där långt bak i huvudet på mig finns det kvar en liten del av oro för att något ska bryta ut men som sagt inget mer har hänt så nu just nu mår jag helt ok pykiskt.

En ganska slapp dag har det varit idag hemma hos oss.
M har lullat omkring i sin pyjamas till halv två.
W har pysslat här hemma på sitt rum.
Jag har städat lilla toaletten och lyckades glömma bort hur starkt klorin är så när jag torkat golvet runt toastolen och reste på mig var byxorna blekta till en konstig orange färg.
En liten dammsugning av bottenvåningen har jag uppbringat energi till och L fick ett ryck innan han skulle iväg och jobba och städade badrummet och skurade duschen med hela två sorters rengöringsmedel.
Den som har slagit rekord i slappning är storebror G som gick ut till sitt rum (vårt förråd byggde vi om till ett rum när vi flyttade hit) igår klockan 22 och kom inte in i huset förrän klockan var 15 idag.
Helt otroligt speciellt om man tänker på att han inte har någon toalett där ute utan måste in i huset för att gå på toa!

Vi har också byggt hus som rubriken lyder...

Jag VET att vi är tidigt ute men när man har ett arbete där arbetsuppgifterna ökar markant vid den här tiden på året och ändå vill ägna tid tillsammans med sina barn och göra sådant som de älskar så blir det så här helt enkelt.

Just nu pågår det piffning och inflyttning av husets inneboende.


Bild:Privat©HUSnrNIO

Ha en trevlig söndagkväll alla härliga bloggläsare!



Kommentera
Postat av: MammaMorran

Vad skönt att Ni slapp magsjukan- jag är också LIVRÄDD för den, så om Ni hade fått det hade jag vart tvungen att packa ihop kidsen och bo hos Mamma tills ni var friska! :D

Vilken jättefin bild på barnen i headerna- den är ny va?

2010-11-21 @ 20:13:17
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Malin

Så skönt att ni slapp magsjukan för denna gången.

Det där med klorin känner jag igen, jag har lärt mig att om jag städar och skurar med det så ska jag använda kläder som jag inte är räddom ;)



Så fint pepparkakshus ni gör :)

Ha en underbar kväll!

Kramar

2010-11-21 @ 20:26:54
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten
Postat av: Linda Olsson

Hihi, ja lite roligt va det allt. Man får väl va lite barnslig ibland? ;)



Superkul med husbygge! undra om man skulle ge sig på ett sånt...?

Trevlig kväll!

Kramar

2010-11-21 @ 20:29:23
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Åh schysst, jag vill också bygga pepparkakshus!

2010-11-21 @ 20:39:27
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Maria

Vad skönt att ni slapp den hemska magsjukan!!

Här är en till som har fobi för allt som heter kräkningar & magsjuka.

Jag får fullständig panik när jag hör att någon är dålig på dagis.

Hatar denna hemska sjuka:-(



Kram på er!

2010-11-21 @ 20:58:38
URL: http://sagafia.se
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Åh jag vill också bygga pepparkakshus!

Kramar

2010-11-21 @ 21:28:11
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: MammaMorran

Haha, ja får N magsjukan kan jag garantera att vi flyttar- eller allra helst ser jag ju att han flyttar :D Jepp, blev tacokrydda och dessutom fick N tillfälle att "prova" sina nya vinterdäck i snö så han var nöjd...bara att turen till ICA tog 45minuter :D Sen la jag trotsiga sonen och när jag kom ner hade han gjort iordning maten och dukat framför Ensam Mamma Söker...så han är förlåten :)

2010-11-21 @ 22:09:48
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Sofi

Jag har aldrig lyckts med våra försök till o bygga pepparkakashus. Vet inte om jag ska ge mig på det i år igen. Lite trist är det!!! Kram

2010-11-21 @ 22:40:21
URL: http://mittharligaliv.blogg.se/
Postat av: s.

Jag måste bara säga att nostalgifaktorn är skyhög när jag ser bild på din elvisp. Vi hade en sådan när jag växte upp, men den gav upp för bra många år sedan nu. Du verkar ha fått tag i en av bättre kvalité! ;)

2010-11-21 @ 23:05:37
URL: http://sandralinneas.blogspot.com
Postat av: Hanna

Skönt att ni verkar ha klarat er! Ett litet tips... Nåt som jag köpte hem förra säsongen var "sprit" från apoteket. Inte handsprit utan mer rengöringssprit. Jag har hällt det i en sprayflaska som står i badrummet och om någon visar tendens till magsjuka så åker den fram. Har även en sprayflaska vid skötbordet :-) Om magsjukan väl är framme så sprayar jag allt! Skurar golvet med det tom...

2010-11-21 @ 23:06:54
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Lina- barnshoppingbloggen

Åh vad mys! Julpyssel med barnen är det bästa som finns!



3 åringen bara älskar filmen, (men hon gillar också allt som är läskigt, drakar dinosaurier etc) 5 åringen tycker bäst om barbie och glitter, men den duger ;) Tänk att två flickor kan vara så olika!

2010-11-21 @ 23:55:24
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0