Hjärnkaos

Undrar hur lite man kan sova innan hjärnan säger upp sig.
Jag släcker lampan alldeles för sent på kvällen.
Minns inte ens vad klockan var när jag inatt släckte lampan eftersom jag inte är i vaket tillstånd när jag gör det.
La mig vid kvart över tolv. Fastnade i boken jag läser nu och läste tills ögonen stängde sig och jag tappade boken i ansiktet på mig själv vilket ger en impuls till min arm att sträcka ut sig utanför sängkanten, släppa boken på golvet och sen trycka på lampkontakten så det blir mörkt.
Vaknar av att en av familjerna på Melon Lane tar avsked av varandra och önskar varandra en trevlig dag på jobbet innan de brummar iväg med varsin bil, och en unge.
Kissar och går och lägger mig igen, klockan kan ju inte va så mycket.
Slumrar lite men störs av Mauritz som har blivit galen nere i tvättstugan (han står där om nätterna när vi har semester så han inte ska väcka hela huset klockan sex på morgonen). Vet inte vad det är för fel på honom men han försöker hysteriskt påkalla uppmärksamhet bland all bråte som existerar där.
Går ner och stoppar om honom nattfilten.
Slumrar till igen men strax därefter står det en bäver vid min sängkant och berättar med stor inlevelse att hon genast måste ut i hångelrummet (enda stället med video nu när G:s tv är utlånad) och se på Lejonboken (=Djungelboken) för det är så spännande och hemskt.
Då jag inte kan röra mig skickar jag in henne till L som har spenderat natten i G:s rum för att hans kära sambo skulle få en hel natts sömn utan eventuella uppvakningar för att någon snarkar som en flodhäst.
Hör två homosapiens rummla ner för trappen och vänder påmig för att äntligen kunna somna om.
Ger upp efter fem minuter när en stor fluga irrat sig in i sovrummet och flyger runt och surrar som en skräckslagen Baghera.
Konstarerar att min hjärna trots allt inte ännu tagit stryk av mina för få sovtimmar för jag klarar fortfarande att brygga kaffe alldelels själv:)

Fick två mail angående min ögonsten. Så här gjorde jag.
Plockade små och ganska runda stenar vid havet i Skåne.
Lackade dem med klarlack för utomhusbruk. När de hade torkat målade jag den vita delen av ögonen och sen när det hade torkat den svarta pupillen.
Behöll den stora stenen, som jag också norpat vid havet i Skåne, naturell (utan lack) och skrev välkommen på den med vit färg.
När allt har torkat är det bara att limma fast de små stenarna med ett starkt "sten-mot-sten" lim.
image424

Igår kunde mormors gamla gungstol flytta tillbaks in på altanen i sin nya skepnad som vit istället för mörk-skav-brun. Tyckte den blev jättefin som vitmålad och nu borde jag klä om den eftersom originaltyget är ganska hemskt men det projektet får allt vänta ett tag till.
image425
Bilder:Privata!



Kommentera
Postat av: Sara

det här var en trevlig blogg, hit kommer jag gärna igen.

2007-08-08 @ 10:50:48
URL: http://sh.blogg.se
Postat av: Maria

Precis en sån hade min farmor. Brukade gunga i den när jag var liten. Åhh nu blev det nostalgi på hög nivå haha. Ha en bra dag!

2007-08-08 @ 11:38:41
URL: http://maria75.blogg.se
Postat av: Birgitta

En härlig ögonsten du gjort! Du är duktig på att pyssla och greja! Tack för inlägget i min blogg, kul o läsa din!
KRAM Birgitta

2007-08-08 @ 12:28:50
URL: http://blogg.passagen.se/bigganpiggan
Postat av: Tiagirl

Du hade skrivit väldans många inlägg under helgen medans jag var ouppdaterad! *s* Men det gjorde inget! Men igårkväll(förmodligen mest pga alkoholen!!)orkade jag bara inte hålla ögonen öppna så jag somnade inte för du var så tråkig! Haha!
Tack för inspirationen till stenmålning!!! Vi plockade mkt småsten när vi var på Öland och Nova vill måla ögon... Det här var en kanonide! *apar efter*
Din altan...släng ut dina nymålade trädgårdsmöbler och in med soffa och tv!! Herrejösses, det är ju som värsta finrummet ju!!!! *avis så det förslår*

2007-08-08 @ 12:53:28
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Lottis

Jadu, sömnen blir det lite för lite av ibland... Var tvungen att sätta klockan i morse för att inte missa min besiktningstid... Inte speciellt tidigt, men fy vad fort man vänjer sig vid att slippa gå upp tidigt... Har bara fyra lata dagar kvar nu, sen är det åter till allvaret igen... *suck* Nej, ska ta tag i mitt skafferi nu, det måste verkligen rensas ur... Ha en bra eftermiddag! Kram kram

2007-08-08 @ 14:46:48
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Ögonstenarna är urläckra! Har en kompis som har gjort en sådan vid sin dörr.
Gungstolen är grymt lik den jag fyndade på auktion för 10:- i lördags!!!
(Fråga mig bara inte varför jag köpte den, svaret är: den blev så BILLIG!)
Borde blogga jag också, jobbar ju bara...
Snart, snart är det höst och DÅ får Malin mera tid för eget liv. *tror hon iallafall*

2007-08-08 @ 16:04:58
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Ullen

Alltså sovmorgon är jag inte bortskämd med. Jag lääääängtar efter min nästa sovmorgon. Undra när den kommer??

2007-08-08 @ 18:33:40
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: mia dh

Vilken söt välkomnande ögonsten:)

2007-08-09 @ 08:52:36
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Jessica

Vilken fin ögonsten du gjort.Jag gjorde förr sådana små att ha inne med rörliga ögon. Hur stor är denna?

2007-08-09 @ 09:03:17
URL: http://detvitahuset.blogspot.com
Postat av: iz - izzabelle.blogg.se

såna stenar fick vi göra i 2an :)

2007-08-10 @ 10:31:17
URL: http://izzabelle.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0