Måla, måla, måla...

Dagarna med Nutrilett, för att komma igång med viktminskningen, (både jag och L försöker att pusha igång oss) gjorde att gårkvällens grillade kött, bakade potatis och sallad smakade helt underbart.
Avslutade kvällen med att bära runt på lilla fem veckors G som tillslut somnade i min famn. Så underbart fin.

Solen skiner och jag ska fortsätta med mina målarprojekt. Den gamla smidesbänken har redan fått sin första strykning och nu är det dax för ytterligare en gång. Även några Ikeapallar ska bli vita och kanske (om jag orkar) gammelmormors lilla gungstol.
Med lite skånsk järnvilja och lite ny färg kanske jag ska lyckas.
Vi får väl se...

W:s nymålade bord med ny vaxduk som jag har häftat fast under bordsytan. 
image405 image404 
W:s egenplanterade Fiffi Blomsterfrö (följde med Aftonbladet en lördag) solroser.
image406
Bilder:Privata!



Kommentera
Postat av: Vildängel

jag kämpar oxå med nutrilett - men gott är det inte...*urk* Hoppas bara det ger önskad verkan :D

2007-08-04 @ 15:29:40
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Maria

Nä Nutrilett är inge vidare... Visst är det kul att måla...? I lagom mängd! Själv har jag också en massa målarprojekt som står och väntar. Tänker varje dag att ikväll är det dags att börja, men sedan är det ju så skönt att bara få sitta lite... ;) Men, men, någongång ska jag väl bli klar! Ska bli roligt att se dina resultat när de är färdigmålade! kram

2007-08-04 @ 23:25:50
URL: http://sextiotalsvillan.blogspot.com
Postat av: tina

Vad fint det blir! Jag har lagt till dej bland mina länkar...det är ok va!? ha det gott
Kram!

2007-08-04 @ 23:36:51
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lisa

Men duuu så fint bordet blev! Och jag som tänkte slänga tjejernas bord nu till hösten men tack vare din fina inspiration så får jag nog fixa till det till våren! Jättejättefint! Tack för tipset!

2007-08-04 @ 23:40:13
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: MO

Oj de får nog planteras ut annars växer de igenom taker snart. Kul med egna plantor. Fint bordet blev, duktigt jobbat, kram

2007-08-05 @ 11:06:05
URL: http://medaljongen.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0