Bestå Burs

Äntligen är det jullov på riktigt.
Alltså inte jullov för mig (istället har jag min högtidsperiod vad gäller jobb under julen) men det känns ändå som att en liten del av den där klassiska jullovsfeelingen griper mig om hjärtat när jag träffar barnkörerna och har julavslutning med pyssel, godis och julmust. 

Hade hoppats på att det skulle finnas en avi i postlådan idag så jag kunde åka till Ica och hämta ut en ny framsida till den låda på tvbänken som var skadad.
Pga lördagens kalas monterade L ihop lådan med framsida lite provisoriskt så att man iallafall till det yttre kunde njuta av vår nya underbart läckra högblanka och vita tvbänk. 
Tycker verkligen att vi har lyckats hitta rätt bland tvbänksdjungeln vad gäller vårt val både till utseendet och det praktiska.
Känns behövligt med vitt mot den ganska mörka fondväggen. Tillsammans med det vita soffbordet som vi fick som en tidig julklapp av mamma och pappa och det vita sidobordet Klubbo ljusas vardagsrummet upp betydligt jämfört med tidigare.

Nästa projekt som småmaler i huvudet är att jag skulle vilja ta bort våra Billybokhyllor i bokfanér och ersätta dem med ett lågt vitt mer bänliknande avlastningsbord/vitrinskåp med dörrar. Vad gäller böckerna så har vi ju bokhylla även i allrummet på ovanvåningen.
Vågar dock inte avslöja mina önskningar för L som ger små antydningar om att han är trött på min ständigt malande förändringsprocess. Försvarar mig med att det är ju inte så att jag ständigt kommer att vilja byta ut allt, iallafall inte alla stora möbler, men i ett nytt hus med nya tankar och nyheter i diverse inredningsaffärer gör att det är minsann inte svårt att få igång en kreativ förvandlingsprocess av vårt hem.
Inte i mitt huvud iallafall...!

image633

Text och Bild: Privat©


Kommentera
Postat av: Annika

Så snyggt!
Säger det återigen... KOm hit och inred åt mig människa... :)

2007-12-18 @ 21:50:04
Postat av: Sandra

Känner igen mig i att hela tiden vilja ändra om, iallafall lite i taget :) Vilken snygg tvbänk ni hittat föresten och vilket fint vardagsrum ni har! Kram!

2007-12-18 @ 22:23:40
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Linda Johansson

Jätte fin blogg :)

Måste fråga dig, tv-bänken är det bestå elle vad den heter från ikea?
Har kollat på den, tycker den e så fin :)
Skönt att kunna gömma allt bakom där..
Men sen kom jag på.. hur funkar det att ha dvd:n i en låda??
Måste man ju gå fram och öppna lådan för att kunna sätta på..
Eller boxen som man använder varje dag..

Om det är en sån du har skulle jag vara nyfiken på hur du har löst det hela!!
Ha det bra!!
Ta hand om varandra..
//Linda

2007-12-19 @ 00:27:51
Postat av: annica

så snyggt! du kanske skulle knäcka extra som inredare eller nåt ;) jag var och fick mig en MALM byrå igår, så maken hade lite att pyssla med igårkväll =)

2007-12-19 @ 11:09:27
URL: http://www.branting.org
Postat av: Perlan

Visst är den snygg.. den står hemma hos mig med ju! :)
kram

2007-12-19 @ 13:25:18
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Eva

vad fint det blev. Jag är nog också så där, ständigt med planer och förändringar

2007-12-19 @ 19:20:30
URL: http://www.tapeterochteak.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Urtjusigt. Säger det igen; som hämtat ur "Härliga Hem". Det är jätte roligt att få ta del av alla läckra bilder hemma ifrån Melonlane.
Jag har ju fortfarande mitt "soffprojekt" bara i tankarna... *hm* Det tar lite tid när man blir så gammal som jag. *skrattar*

2007-12-19 @ 22:16:29
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mija

ÄLSKA tapeten! Åh. Vill åsså ha!

2007-12-20 @ 19:50:42
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Hanna

Verkligen en superfin tv-bänk! praktiskt att man kan "gömma" lite sladdar bakom. Det blev fint hos er =).

2007-12-23 @ 11:55:04
URL: http://www.19hundra81.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0