Dripp dropp

Sitter halvlam (efter gårdagens adventskonsert) vid datorn med ett glas nyposoppa och kan inte låta bli att titta ut genom fönstret då och då och förundras över att det strilar ner regn från himlen. Gatorna är blöta och fulla med vattenpölar och på trädgrenarna hänger det vattendroppar.
Förra året, den femtonde december, fick W en cykel av mig och L. Då fyllde hon tre år.
Bilderna jag tog vid cykelpremiären visar ett exakt likadant väder då som nu. Även om jag inte tycker om en massa minusgrader och snorhala vägar så är frågan om detta ändå inte är tråkigare i december månad när det närmar sig tredje advent.

Nä... har en massa som ska hinnas med innan det är dax för W att åka till ridskolan så det är bara att börja med den översta punkten på listan - ringa Greeks handelsträdgård och prata buxbomskransar inför torsdagens luciatåg.

image623


Text & Bild:Privat©
 


 



Kommentera
Postat av: Sofie

Vad tråkigt med regn... här har vi snö och minusgrader, tack och lov :)

Vilken fin lampa! Är det den i filt från Ikea?
Ha en fin dag! Kramar, Sofie

2007-12-10 @ 10:32:14
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag försöker gång på gång intala mig om att det är så SKÖNT att slippa skotta snö, halka och frysa...
*hm*

2007-12-10 @ 11:09:09
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Perlan

Så mysiga bilder! :) Håller med dig, regnet börjar kännas riktigt ut tjatat och tråkigt nu.. det är ju inte direkt att man känner att julen nalkas!?
kram på dig!

2007-12-10 @ 14:01:08
URL: http://www.perlan.org
Postat av: MO

Fina bilder på husmys....jo jag föredrar kyla o snö men inte om man ska ut på vägarna o fara. Den 15:onde för tre år sedan ösregnade det här....då körde jag upp, därför minns jag det, kram

2007-12-10 @ 19:16:32
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Nina

Va snyggt de blev med den lampan där, sånt mysigt sken! Tråkigt med regn å rusk, här kom lite snö idag, men det läre nog regna bort här med e jag lessen.

2007-12-10 @ 19:26:01
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: Lisa

Kyla och torrt väder är att föredra framför regn..jag tycker det blir kallare i regn och "göteborgs-väder" än med riktigt kyla....i allafall visade du härliga bilder! Ha en trevlig vecka!

2007-12-11 @ 08:51:39
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Camilla

Härlig lampa... min dotters dagis har sådana (tror jag)! Är den av filt? Jättefin är den i allafall!

2007-12-12 @ 14:33:17
URL: http://husnr8.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0