Melonherrgården

Testar detta med att blogga någon annastans än på Lunar...
 Är lite trött på hela Lunargrejen just nu och har inte varit inne där utom som hastigast den senaste tiden. Fast min Lunarfrånvaro hänger också ihop med att vi inte har kopplat in internet i "melonherrgården" ännu. Trådlöst eller icke trådlöst. Vilket bolag ger bäst service och pris? Brandväggar och virusskydd? Frågorna är många och ska snart redas ut... Ringde faktiskt och skulle kolla med ett bolag för en stund sen men det var telefonkö och eftersom jag hade druckit ca en liter kaffe till frukost för att överhuvudtaget kunna gå rak idag så fick jag slänga på luren efter några minuters väntande till underbar stråkmusik för att rusa på toaletten.

Annars är det full fart framåt - Inte!
Möblerna från Ikea Handla Hemma anländer lite då och då till Melonherrgården, kartongerna hopar sig och jag kan inte förstå vart jag ska placera vissa av mina sk fina inredningsprylar som jag en gång i livet omsorgsfullt införskaffade. Vart hade jag dem i lägenheten på Råtorp?
Slutar med att jag trycker tillbaks dem i kartongerna igen och eftersom jag plockat upp vissa saker har jag nu massor av halvfulla flyttkartonger i hela garaget och på flera andra ställen i flera av rummen. Fortfarande!
Skyller på att så länge de håller på med badrummet så kan jag inte få i ordning där och inte heller i allrummet eftersom det är fullt av kakelmannens grejer, sen ska ju även gästtoan totalrenoveras *harkel*... Elektrikern har ännu inte dykt upp och fixat med hångelrummet och allt annat småplock så det stoppar också upp min kartonuppackning. Den största anledningen är dock att jag på tisdag ska till Ikea med en lååång lista på tänkbara, underbara inköp och innan dess är det ingen idé att fixa något med bottenskrapet i kartongerna! Eller hur?

Men visst har vi fixat massor också. Höll på i stenhårt tempo i två veckor med målning, tapetsering och en massa annat så jag trivs i min melonherrgård.

Ps, kaffet var mot påsar under ögonen, på ögonen, i hela ansiktet och inget annat!


 









Kommentera
Postat av: Malinbayard

KUL att se ett livstecken från dej!!! Kram från mej.

2007-02-22 @ 11:47:44

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0