En häst

En häst med stora ögon som äter gräs en solig dag i en hage med grått staket, målad av underbara W, tre och ett halvt år gammal.
Hade noll koll på att hon kunde måla så detaljerat.
Upptäckte en talang till som hon har. Att massera fötter.
Idag när vi låg i soffan och kollade på Kalle och chokladfabriken hämtade hon sin pump med creme och smorde in mina tår, fötter och ben. Var helt ljuvligt.

Nu blir det Abbas klassiska matjesill (fiskpinnar till barnen), färsk potatis, gräslök och grädde i väntan på Ernst och Sommartorpet...

image324
Foto:privat



Kommentera
Postat av: Lisa

Den tavlan borde du rama in! Hos oss går tv'n sönder om man tittat på ernst:)))))låt oss säja så här.....vi är inte vidare förtjust i hans uppkavlade byxben..eller bara fötter..eller..vi bara skippar hela Ernst helt enkelt! (men njut du för all del i soffan!)

2007-07-09 @ 19:34:11
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: linda

vilken liten konstnär du har, vad roligt! Det är den godaste cheesecake jag har ätit och då har jag ätit en del.... (hmmm...) Och chipsen det var en sorgens dag när estrella la ner dem... Det finns ett märke som heter lacys har salt och vinäger, brukar finnas på willys ibland och citygross men inte ofta! kram Linda

2007-07-09 @ 20:30:19
Postat av: Lottis

A´s andra dagis stänger ner i tre veckor under sommaren så alla barn samlas på en förskola i området..behövs mindre personal då...men efter sem är han tillbaka på sitt vanliga dagis....

2007-07-09 @ 20:35:23
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Annika

Såå fin teckning.. :)

2007-07-09 @ 22:34:35
Postat av: Tiagirl

Tänk om mina flickor här kunde massera lite!!! Ibland kommer Amanda och vill leka massör men dom tröttnar ju med engång!!!! Eller så bråkar dom om vem som ska göra först... Ibland kan jag lura dom lite så dom leker frisörer! *s* Men det är inte så skönt egentligen för det är ett himla slitande i håret är dom borstar!

2007-07-09 @ 23:46:40
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: lmn

oj va duktig hon är! :D

2007-07-10 @ 08:18:57
URL: http://lmn.nu
Postat av: Lottis

Inget jobb i dag?

2007-07-10 @ 09:45:04
Postat av: Thea

Så fint, en liten konstnärinna tror jag bestämt!

2007-07-10 @ 10:15:17
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Lottis

Bara bra med mig, ont i ryggen men annars ok...

2007-07-10 @ 10:53:04

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0