FuskFoppatofflor

Äntligen äger även vi dessa plastiga, gummiluktande och chockfärgade tofflor med hål i!
När man går runt med dem på fötterna sviktar man fram. Känner sig som Tintin måste ha gjort i "Månen tur och retur".
Köpte dem på Skokanonen på Ilanda. Frågade expediten om hållbarheten på dem då ett par som låg i korgen hade en trasig slejf. Hon påstod att sånt händer framförallt på barntofflorna eftersom de ofast har slejfen (heter det verkligen så?) bakom hälen.
Det svaret samt lite skånsk fåfänga (hon har ju för sjutton både rosa och röda kläder) gjorde att jag köpte ett par rosa och ett par röda till W.
Pappan i familjen fick ett par svarta och till mig blev det ett par chockrosa.
Tyvärr så var dekorationerna slut. Hade tänkt tjoffa dit några blomma på W:s.

Jag och W (L är på bio med G) har lagat plättar som vi har mumsat i oss med grädde, socker och jordgubbssylt. Jag är så mätt och blev så himlans trött efter maten. Laddade in lite foton alldeles nyss och vände samtliga bilder upp och ner och sen åt höger! Måste ha kaffe nu!
image303 image304 image305 image306 image307 
Foton:privata!



Kommentera
Postat av: Åsa

Hej igen.. :) jag har likadana rosa tofflor på jobbet å man sviktar verkligen fram! Sköna men kanske inte så vackra.. spela roll..
//Åsa

2007-07-04 @ 19:47:16
Postat av: Lisa

fina, halva familjen har såna (mannen+stora S)snart kanske lilla S och jag får oss var sitt par..passar bra när man ska utomlands..

2007-07-04 @ 20:58:54
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Smaskigt hos er både i mat och på föterna!

2007-07-04 @ 21:46:25
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lisa

PS: bordet är faktiskt köpt på Mio och kostade få se...295 för ställningen och 405 per bricka...fast han slog in summorna fel och slutnotan stannade på 700nånting:)))))färgerna det finns i är vit eller ekfärgad stomme och brickorna finns i turkos, vit,brun,röd,svart eller olivgrönt...ha de!

2007-07-04 @ 21:51:09
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Annika

Ååååhh.. så gott med plättar! :)
Skorna ... näeetack...
;)

2007-07-04 @ 23:15:39
Postat av: Mariakoden

Hoppas du får semester snart så du kan läsa "Bitter-hum-hum-an" =)
Måste nog snart köpa foppaskor...Vi är den enda familjen som inte äger ett enda par!!!!

2007-07-05 @ 10:45:12
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Lottis

Jag äger ett par äkta. Ett par chokladbruna som pryds av två rosa blommor, en Nalle Puh och en vindögd bläckfisk :-P En av mina jobbarkompisar är återförsäljare och när jag ändå skulle köpa nya tofflor att ha på jobbet, så slog jag till. Har ju dessutom så små fötter att jag kan ha barnstorlek, så de blev inte så dyra som befarat. De är underbara och kommer ha en central skoplats hela semestern. Vill ha ett par till, just nu drar jag de här fram och tillbaka mellan jobbet och hemma... Ha en bra dag! Kram kram

2007-07-05 @ 11:09:17
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: tina

Mums..plättar måste vi nog göra nån dag!!! Det är kanske dax att prova ett par såna skor...alla säjer att de är så sköna!!!
Tina :)

2007-07-05 @ 11:09:49
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Malin

visst är de härliga foppisarna!? :) vi har också sådana - hela familjen, mina är ljusrosa... och jag älskar dem... barnen och Marcus har två par var! jag får nog köpa mig ett par till... ;) som om det inte skulle räcka med alla andra skor... ha det fint!

2007-07-05 @ 15:10:14
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Maria

Har också köpt sådana till min son för 85:- och visst håller de än, men då jag köpte den kom det precis förbi en annan kund som hämtade nya. De till hennes son hade hållt i 10 minuter... ;-)

2007-07-06 @ 00:14:46
URL: http://marajjahsscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Linnea

Vill du så kan jag köpa några dekorationer till skorna och skicka, finns i stan för endast 9,95! Hör av dig!
KRAM

2007-07-06 @ 17:44:27

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0