Oljud på Melon Lane

Vaknade av att det bankade utifrån. Inte sådana rejäla bankningar som man kanske får stå ut med att höra fem stycken för att det sen blir tyst igen utan små jämna, ettriga bankningar.
Kikade ut men kunde inte se något misstänkt på Melon Lane.
Gjorde två mackor till W när jag ändå var uppe och gick sen och la mig igen.
Bankandet fortsatte.
Kikade ut bakom gardinen men såg fortfarande inget. Ställde mig i soffan i allrummet och spanade in grannen till höger om oss.
Bingo!
De har slitit bort fasaden i hörnet (när gjorde de det?) där deras hus satt sig så mycket att teglet spruckit och nu höll en massa män i blandade åldrar på att finhamra på det nya teglet (tror jag att det var iaf).
Försökte mig på att somna om igen nu när jag visste vem jag ska skicka hotbrevet till, det är faktiskt min lediga måndag kan man inte få sova lite då!, men det gick inte.
Gick upp och tjoffade tvättmaskinen full med sängkläder istället.

Fick höststämning igårkväll och tände ljus lite här och där.
En försmak av hösten och vintern. Vi har ju ännu inte bott ett helt år i Melonherrgården så vintertiden med glöggmys i soffan ackompanjerat av levande ljus har vi inte upplevt ännu.
Men det ser jag framemot.

Nu ska jag njuta av mitt kaffe med massor av mjölk i. Alldeles lugnt i huset just nu.
E & G sover fortfarande och W sa precis att hon är trött och ska gå coh lägga sig och vila. Hon är snorig och lite varm stackaren. Hoppas bara att det inte är en långlivad förkylning eftersom vi åker till skåneland nästa vecka.

image319 image320 image321 image322
Foton:privata!


Kommentera
Postat av: Annika

Ni har så fint därhemma...*avis*... Jag har inget sinne alls för sånt där med inredning...
Ujuj.. du får komma hit och fixa... :)
Hoppas att du mår bra gumman...*kram*

2007-07-09 @ 11:36:08
Postat av: Lisa

Mysiga bilder...men vill inte ha höststämning*håller hårt för öronen för att inte höra vad du säjer*

2007-07-09 @ 14:20:56
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: MO


Mysigt med tända ljus, fint. Har med en granne som väckt oss vid åttatiden med sitt hamrande...han byter fasad på sitt hus.
Titta under kodmallar och välj inläggsida. Där skall du hitta en text som börjar med
i Value=" Skicka kommentar " skriver du den
text du vill ha
.
Ha de gott, kram

2007-07-09 @ 16:32:13
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: MO


Mysigt med tända ljus, fint. Har med en granne som väckt oss vid åttatiden med sitt hamrande...han byter fasad på sitt hus.
Titta under kodmallar och välj inläggsida. Där skall du hitta en text som börjar med
"input class="formbutton" type="submit" name="submit" ... "
i Value=" Skicka kommentar " skriver du den
text du vill ha
.
Ha de gott, kram

2007-07-09 @ 16:33:13
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: MO

Allt kom inte med första gången därav två, eller nu tre inlägg,kram

2007-07-09 @ 16:34:11
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Thea

Så mysigt ! Och snyggt.

2007-07-10 @ 10:14:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: maritha

Hej!
Kollade in hos dig , vad fint du har det. Bilden längst upp höger, är det värmeljus, eller el? En sådan skulle jag gärna vilja ha.
Ha, det bra, nu när du ska ner till "vårt" skåneland.
Här är fint nere, (men inte så soligt),,,,, men det kommmer snart.
Maritha

2007-07-10 @ 10:43:43
Postat av: Malinbayard

Superfint höstmys!!!
Om det nu inte vore för att det är HÖGSOMMAR nu!!!
Tröst: Malin har också tänt en massa höstljus redan i juli. *fniss*

2007-07-10 @ 23:10:07
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad mysigt med dom tända ljusen.. själv har jag också tjuvstartat ;). Kram Kram!

2007-07-12 @ 19:08:37
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Kjartanmolly

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2009-01-14 @ 18:43:10
URL: http://kjartanmolly.iblog.co.th

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0