Tjejfika

Vad tycker vi tjejer bäst om att göra frågade jag W. Fika så klart så det fick det bli.
Eftersom L blev bjuden på golfrunda på Hammarö så tog jag och W en tripp till Mitt i City. Där blev vi inte långvariga eftersom mitt ärende inte gick att genomföra där. Framkallningsmaskinen av digitala foton på Expert va avstängd idag, för genomgång. Fattade noll vad det var de skulle göra med den men vi åkte till Bergvik istället och där hade de faktiskt lagat sin maskin som har varit trasig en längre tid nu.
Jag fick mina foton till morgondagens scrapp och kortdejt med LB och sen blev det kaffe och glass i stora lass. Mysigt. Så mysigt att det blev en tur till BR för lite såpbubbleshopping. Leende barn=leende mamma.

Några av W:s söndagsfunderingar:
W: Jag vill ha en lillasyster.
Jag & L: Vad skulle hon heta då?
W: Gry (inspirerad av H och J:s lilla dotter)
Jag: Men tänk om det blir en lillebror då (inte för att det finns några planer på det eller något syskon överhuvudtaget), vad skulle han heta då?
W: Gry
Jag & L: Men det måste ju va ett pojknamn, finns det något pojknamn du tycker om?
W: *funderar länge* Pontus (säger hon mycket bestämt)

Jag har tagit av mig mitt Efva Attling halsband och örhängen på W:s rum varpå hon kommer ut med dem i hallen.
W: Mamma du har glömt de här. Vill du ha dem på dig?
Jag: Nä jag kan lägga dem i lådan.
W: Först ska jag knäppa det.
Hon försöker att knäppa men smycket åker ur kedjan och hamnar på golvet.
Hon tittar allvarligt på mig med stora ögon medan fingrarna kämpar med att hålla spännet öppet så hon kan haka i det samtidigt som hon säger med svag röst:
Är du rädd om det mamma?

Min lila goding!

image298 image299 image300
Foton - privata!



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Likhetstecknet är RÄTT utsatt!!!

2007-07-01 @ 22:26:28
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0