Alieninvasion

Äntligen är all tvätt (fem maskiners tvätt!) ihopvikt och instoppad på rätt ställen. Ska aldrig mer samla på mig mer än två maskiner. Ett löfte till mig själv... Synd att jag är så dålig på att hålla mina löften bara...

Slängde ut en kruka med en grön "garderobsväxt" utanför dörren häromdagen. Den har bott i den där krukan alldeles för länge. Har flyttat med några gånger och jag har inte riktigt tänkt på att den kanske har vuxit sig för stor för krukan. Nu såg den bedrövlig ut där den stod lite bakom gardinen i köket.
Gjorde ett försök till att få ut växten ur krukan så jag kunde slänga den. Lyckades inte hur trots att jag försökte bända ut den med hjälp av en skruvmejsel.
Bad L att försöka och vips så var det klart. Ut ur krukan kom något som ser ut som en massa alienfingrar som slingrar sig tätt om och på varandra. Ser riktigt otäckt ut där den ligger på gräsmattan så det blev ett foto på den.

Ikväll hängde jag äntligen upp mina söta glasljusbehållare från Noll54 i fönstrena i hallen. Har haft dem hemma ett tag men lyckats att slarva bort vajrarna att hänga dem i. Slängde också bort blommorna i de små krukorna och köpte en plastvariant som jag klippte sönder till fyra lika stora delar så att de passar i krukorna. Solen är så stark i fönstrena och krukorna så små och jag var inte sugen på små kaktusar så det blir bättre med en plastvariant. Iallafall för tillfället.

Tänker avsluta denna kvällen med att frossa i Cola Zero, Flamin Hot ostbågar och min nya Family Living tidning. Åt fanders med kilona. Det är ju flera dagar kvar tills nästa fest och klänning man ska klämma ner sig i.

Ha en trevlig kväll!

image284 image285
image286 image287
Foton - privata



Kommentera
Postat av: sanna

Lovar att jag ska tala om ifall jag får nå bra tips,,Blir knäpp att vågen varje gång står på 50 *sur*..hoppas du hade en mysig kväll med din mums :)

2007-06-27 @ 22:55:06
URL: http://sanna29.babyblogg.se
Postat av: Liza

Hej! Ruskiga rötter på garderobsblomman - är du säker på att det inte är en alien???? Supersnygg gardin? Vad är det för tyg??? och ljuslyktorna är underbara. Tur att det finns fejkväxter - har några sådana och de är så lättskötta och tacksamma!!
Kram!
Liza

2007-06-27 @ 22:55:11
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: MO

Ja det såg onekligen lite läskigt ut. Söta ljuslyktor. Kör oxå med fejkblommor, bara att duscha av i bland, ha de, Maria

2007-06-28 @ 14:18:58
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Åsa

Ramlade in på din blogg av en slump men upptäckte att vi har endel gemensamt :) bla. så skulle den där bilden längst ner till höger vara tagen av mig.. bara favoriter på den bilden!!
Ha det bra i sommar-Karlstad (eh.. vart är solen..)! I'll be back!
//Å

2007-07-03 @ 19:29:15

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0