Samtal i provhytten

Tog mig en liten shoppingtur efter jobbet idag.
När jag stod i provrummet på Sisters och provade en helt underbart fin röd klänning med smala axelband, dubbelt tyg varav det yttersta var ganska skirt och ett smalt band i midjan ringde H.
En flicka blidde det som kom till världen halv åtta imorse:)
Fast det visste jag ju redan eftersom jag inatt drömde två pass om att det blev en flicka, som skulle heta Frida! 
Hör mig själv fråga "ska hon heta Frida" i provhytten, insnärjd i en massa rött tyg. Det verkade inte som att hon skulle det. Inte för att det är något fel med namnet Frida men det hade ju varit spacigt om det var så. Då hade jag kanske kunnat tjäna pengar på mina drömmar (och då hade jag kunnat köpa den röda klänningen *ha ha*).
Istället för klänning blev det en tavla från Village. Kunde inte motstå den eftersom jag fick den för halva priset då det var lite vitt på ett ställe på duken (fast det syns inte om man inte kollar på fem centimeters avstånd). Sen köpte jag kruka och ekstativ också på Village.
Har velat ersätta min palm som jag haft vid väggen mellan öppningen till vardagsrummets och köket men inte vetat med vad förrän nu.
Gick in på Noll54 och köpte några kuber som jag tror är Cult Design, iallafall så fanns de bland deras cultsortiment. La naturstenar runt krukan på min nya garderobsblomma (utan alienrötter) och toppade sen med kuberna. 
Funderar lite på vart mina väggord ska hamna när de kommer. Hade en liten tanke på att tavlan med maskrosen som fladdrar iväg passade tillsammans med dem.
Får väl se när de dyker upp.

image288 image290 image289
Foton - privata



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Vilken härlig känsla då den lilla bebisen är ute i världen.
TÄNK om du hade varit "cynsk"!!! *spännande*
Mycket fina grejer hittar du iallafall.

2007-06-28 @ 22:37:27
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Hej! Och nu kollar jag in din blogg, fina saker, var det maskrostavlan som var från Village?
Välkommen åter till min blogg!

2007-06-29 @ 06:49:40
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Lottis

Snygga grejer.....Så om man vill veta ngt om framtiden så kanske man kan fråga dig om du drömmt..?!
*Ler*

2007-06-29 @ 08:49:25
Postat av: Lottis

Attans, vad mycket snygga grejer du har hemma hos dig... Vill oxå ha hus! Och jag vill ha det NU! Inget kul att fixa i lägenheten längre... *blä* Ha en bra fredag i alla fall! Nu blir det fika här. Kram kram

2007-06-29 @ 11:51:25
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: MO

Jättefin tavla har oxå tittat på den. Häftig blommkrukan på ekstativet är. Vad skönt att allt gick bra med barnafödandet. Ha en trevlig helg, kram

2007-06-29 @ 12:20:19
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: lmn

Så du pysslar o donar där hemma vännen, jättefint!!
Åjo, jag var helt inne i städningen - brukar inte rusa runt halvnäck sådär annars *s*
Ha en skön helg!

2007-06-29 @ 16:44:08
URL: http://lmn.nu

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0