Tygtavla

Fick ett mail om tygtavlan i hallen.
Det är tyg från Marimekko. Har sytt två kanaler i ändarna och trätt igenom två rundstavar. Ganska tjocka eftersom tyget är fyra och en halv meter långt. På baksidan av kanalerna gjorde jag tre små hål. Rundstaven hänger på skruvar som går in genom hålen på baksidan av kanalen så de syns inte för ögat.
Dock hänger inte tyget helt slätt eftersom det är såpass långt och jag kanske inte har sytt exakt på millimetern längs kanterna.

 
Foton - privata
 
Har varit på utvecklingssamtal på dagis idag. Min dotter är social, tar lätt kontakt med andra barn. Har stort ordförråd. Kan ta direktiv, instruktioner och har börjat förstå det där med att räcka upp handen, lyssna på det barnet som pratar och vänta på sin tur. Har inga problem att ligga och vila och lyssna på sagor. Tvärtom tar hon till sig sagoläsning och lyssnarband mycket och pratar gärna om det hon hört sen.
Kan det bli bättre?!
Nä det känns tipp topp. Sen sa de ju också att hon har en enorm vilja. Löser gärna problem och ska göra allt själv från att duka av till att ta på sig krångliga skor. Är petig i maten om det inte är något hon gillar.
Inget nytt alltså! *glad mamma*

Ha druckit kaffe med LB i em. Trevligt break.
Nu blir det mat och sen är det bara att vänta på att klockan ska bli 20.00 och halvtimmen i soffan med Ernst...


Kommentera
Postat av: MO

Hej där.Tack för dina gulliga kommentarer hos mig. Visst blir man glad för sådana ord om sitt/sina barn på utvecklingssamtal. Har kikat lite på din blogg, fint ni har det, gillar fondväggen i vardagsrummet. Min stentavla är gjord av vaxduk och två träreglar. Jag häftade fast vaxduken på reglarna och sen spikade jag upp den på väggen, lätt som en plätt. Ha de gott i sommarvärmen, hoppas det blir en liten syster el bror till dottern, Maria

2007-06-18 @ 18:27:46
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Lottis

Tack själv....kaffe är aldrig fel
:) A var super nöjd hela vägen hem...pratade bara om W, glass och pärlor....*ler*...ses i morgon
!!

2007-06-18 @ 19:38:39
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: MO

Javisst är det de. Vaxduken är full av stenar, motiv alltså. Köpte den på ica maxi, ha de, Maria

2007-06-18 @ 20:24:05
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Terese

Jag bor i Forshaga, men är ju i stan nästan jämt känns det som :-)

2007-06-18 @ 22:28:49
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: art[e]fact

Ah, nej, missade Ernst, får se reprisen sen... Jättefin tavla! Ska försöka göra nåt liknande vid tillfälle :)

2007-06-18 @ 23:14:41
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Thea

Tyget är en favorit hos mig, men har det tyvärr inte. Ja, visst är det skönt att höra fina ord på utvecklingssamtal.

2007-06-18 @ 23:19:02
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej!
Vad kul att du gillade mina altanräcken, nu behövs det bara lite färg så är allt klart.
Vad kul för dig att få höra sådana fina ord på utvecklingssamta, då blir man lite sådär mallig ;).
Du pratade om att du ville ha ett nytt tyg till din soffa? jag har faktiskt en sida där man kan välja helt själv vad man vill ha för tyg på just Ektorpen. Jag håller med dig, det finns ju inte så många att välja i mellan. Men kika in på denna adressen: http://www.bemz.se/products/2/4/2/0/11/front/ så kanske du hittar vad du söker ;)
Åh missade jag Ernst? går det klockan 20.00 på måndagar :(.
Ha en trevlig dag!
/Kram Hanna

2007-06-19 @ 09:44:21
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: sanna

Tacka för dina underbara komentarer så skoj när man loggar in och någon har tittat in o lämnat en lite kommentar :)
Du jag undrar du är ju otroligt duktig på allt vad som har med inredning att göra så min fråga kan man anlita dig att sy och greja åt en??:)
Visst är det underbart med utvecklingsamtal som är positiva man blir så stolt och glad...

2007-06-19 @ 10:14:57
URL: http://sanna29.babyblogg.se
Postat av: lmn

När jag flyttar till större ska jag lätt ha nå liknande i våran trappa - de är så snyggt med tyg hängandes på väggarna.

2007-06-19 @ 13:39:13
URL: http://lmn.nu

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0