Huvudet fullt

Lyser med min frånvaro när det gäller att blogga.
Känner märkbart av att det börjar närma sig jul när det gäller jobbet. Luciasånger som ska bankas in i barn coh vuxna, funderingar kring luciakonsertens utförande maler i mitt huvud både på och utanför jobbets dörrar. Julkonserter, adventssånger, musiker ska även det planeras och skickas noter till. 
På hemmafronten blandas shopping av adventsgardiner och stjärnor med envisa förkylningsbaciller, oro för att få magsjuka som ena bonusbarnet lyckats dra på sig, scrapping av julkortsbox, julklappsetiketter med planering inför W:s fyraårskalas.
Fullt upp med andra ord och då blir det inte mycket tid över till att sitta vid datorn. 

Just nu består kvällsritualen med den blivande fyraåringen av pyjamas, mannagrynsgröt med äppelmos, Pippifilm, tandborstning, kli på ryggen och gonattsång.
Vad skönt det är att veta vad man ska göra. Hjärnan behöver inte användas ett dugg utan autopiloten kopplas på och vips (nästan...) så sovs det.
Gäller bara att hitta "onknappen" och aktivera hjärnsubstansen igen efter att snusas i barnrummet!

image598

Text och bild:hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: AKP

ja, tänk att det snart är jul...
Snart fyller min lilla dotter 7 år!
Allt på en gång typ :P
Förstår inte hur jag ska ha råd med allt :(
Men men, bara hoppas på förändring när det gäller ekonomin nu.
Tusen tack för dina ord i min blogg!
DOM VÄRMER!!
KRAMISAR

2007-11-21 @ 12:21:48
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Anna

Tack så mycket. Men du är ju också jätteduktig. Tycker du har fått till din blogg hur bra som helst. Tycker den är skitsnygg!! :)

2007-11-21 @ 12:56:18
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: jama

Hej svejs,

ja men det måste va nåt "November-syndrom"...man har ju ingen ork o lust med nåt nästan. Din 4-åring är inte mkt trotsig eller?? Min blivande 4-åring (februari) är inge kul just nu alltså. Guuuud vilka konflikter om det mesta, han vägrar lyssna el göra som jag säger o gör istället tvärtemot eller kontrar argt: "Joooo, så FÅR jag göra, Du bestämmer inte, osv..."

Så din kvällsritual lät betydligt trevligare än va min gör nu för tiden...ha ha.

Ha det gött!

2007-11-21 @ 14:21:20
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Lisa

Vilka gulliga collage du gör jämt :) Gott med gröt, det äter vi inte alltför ofta hemma, tur att de får det pådagis ibland ;)...kanske skulle laga till det nån gång hmmmm

2007-11-21 @ 15:07:20
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: mia dh

Söt liten äppeltjej:) Ha det gott och här har även vi fullt upp med diverse.

2007-11-21 @ 15:57:53
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Annika

Fyyyy för magsjuka.. det hade jag torsdag, fredag förra veckan... Ingen annan i familjen iaf..*peppar peppar*... Ät vitpepparkorn.. och Verum Hälsofil.. så kanske du klarar dig.. det har jag gjort varje gång barnen varit magsjuka.. och jag har klarat mig ....

Det går på dagis där jag jobbar också så..*ryser*...

Mannagrynsgröt är det i princip bara äldsta dottern som äter... med äppelmos... :)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

Och se till att bli av med förkylningen nu...*kramar bacillerna ur henne* ;)

2007-11-21 @ 20:25:56
Postat av: Malinbayard

"Julstämning" till max alltså.
Hos oss har det tillkommit en ny grej i år, det ska BAKAS till julförsäljningar både för idrottsförening och skolklassen.
Fixas luciagrejer, skjutsas till träningar, plockas lingonris till kransar som görs i skolan och så där... DÅ känner vi att det snart är jul. *fniss*
Jag skulle önska att ALLA slipper magsjukebaciller. *tvivale*

2007-11-22 @ 07:50:34
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Leanderdaniella

Nice site, keep up the good work!

2009-08-13 @ 08:28:26
URL: http://leanderdaniella.3steps.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0