Luddet ska bort

Tog mig igenom helgens mängder av jobb och har äntligen ledig måndag.
Lördagen var energisk och krävande men fungerade bra trots förflyttningar och omställningar mellan alla spelningar.
Fick en del positiv respons på sammansättningen av lördagkvällens program. Sångerna var hoppfulla, stillsamma, fina och skapade en bra helhet.
Märkte av lördagens jobb när det var dax att gå upp på söndagmorgonen men lite Echinforz och två panodil hjälpte till att få igång mig och dämpa huvudvärken.
Känner mig, som väntat, mer förkyld och sliten idag men med helgen i bakhuvudet och att jag faktiskt inte är sängliggandes spirar ändå en lite positivt i mig.

Idag när W var på upptäckarna passade jag på att leta efter en varmare jacka till mig själv. Har förvisso en gammal hängandes i klädkammaren men den är så sliten och allt annat än fin, dessutom är den så lång att jag med min korta längd får stå dubbel för att kunna dra upp dragkedjan.
Efter en stunds rekande blev det tillslut en halvtjock, svart modell med hätta och som går en liten bit ner över baken.
Jag är inte så förtjust i allt ludd som finns på jackor nu. Det bara trasslar in sig i öron, hår och ögon men på den här kunde man plocka bort det och ändå behålla kapushongen.
Fick under shoppingturen span på en jättesnygg kappa på H&M men tvingades inse att jag inte har råd att köpa både jackan och en kappa och eftersom jackan är varmare så fick det bli den.

Nä, här kan jag inte sitta och slappa. Helgens dammsugning uteblev i allt jobbandet så det ska ske nu. Sen blir det en rolig stund med tvätten som ska vikas och blommor som ska vattnas. 



Text:hilajns.blogg.se




 


Kommentera
Postat av: Lottis

Jag hittade en helt oki jacka från La Redoute. Tyvärr upptäckte jag lite försent att luddet i slutet av ärmarna inte gick att ta bort,
men den funkar för övrigt, så jag får väl stå ut... Blev bara lite "too much" med det... Ludd på luvan oxå som inte heller går att ta bort, men det stör jag mig inte på så mycket... Får väl hitta nån lösning på ärmarna om det stör för mycket... Kul att du hittat en jacka du gillar i alla fall.
Ha en bra kväll! Kram kram

2007-11-05 @ 16:20:29
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: MO

Ja, det är ju bra om man kan ta bort luddet, tycker det är snyggt men kanske lite opraktiskt ibland...Verkar vara en bra längd, skönt när det går lite nedanför rumpan, så man inte blir för kall, kram

2007-11-05 @ 17:16:35
URL: http://medaljongen.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0