En panodil och sen är jag redo för en dammsugardejt

Sitter harklandes och småsnorandes med ett ganska tungt huvud och pausar från röjjandet av husets (nästan) alla vrår med min thekopp.
När sjutton hände detta? När gick jag och blev förkyld?
Har stressat sen i tisdags så jag har inte märkt att det varit på g. Har haft mina tankar på W när det gäller förkylning för på henne har jag noterat de begynnande säkra tecknena.
Har inte tid att va förkyld just nu. Jobbade som en tok med kör igårkväll och var inte hemma förrän strax efter tio och då började jag baka ananaspajer till L:s kalas som blir av idag trots att han fyllde förra veckan.
Tog ut den sista pajen strax före tolv och sen tog det ett tag innan jag somnade innan det var dax att vakna igen för att W stod vid sängkanten och hade drömt något otäckt och ville bli omstoppad och sjungen för.
Dagen ska ägnas åt städning och sen måste jag iväg till jobbet minst en timme och förbereda morgondagens kördag. Jobbar i stort sett hela lördagen och söndagen den här helgen. Verkligen en toppentajmning att bli förkyld på!

Något kul att tänka på i allt snorande är att jag och L ska bli faddrar till söta lilla G som ska döpas i oktober.
Om man vill ha tips, inspiration till bjudningskort, förslag på musik, har frågor om t.ex vad det förväntas av en fadder så kan jag rekommendera Dopguiden. Där kan man läsa om det mesta kring dopet eller namnfesten.

Som doppresent till lilla G funderar jag på att beställa en av Isa Forms underbara tavlor.
Valet står just nu mellan "Sessa"   och "En kärlekshistoria". Jättefina båda två.
Vilken tycker ni?

Nä, här kan jag inte sitta, fram med den enhjulade dammsugaren!

Önskar er alla en trevlig fredagkväll!


Kommentera
Postat av: AKP

Ja röstar på "sessa" :)
Usch trist att du blivit förkyld!!
Se till att kurera dig så mycket du bara kan! Vitlök, vatten och honung kanske :))
Önskar dig en trevlig fredagskväll med!!

2007-09-28 @ 12:07:28
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Echinagaard är ju stadigt i mitt husapotek, men man måste börja proppa i sig så fort man känner "killningarna" i halsen och det stadiet är ju passé hos dig vad jag kan förstå...
Sessa lägger jag min röst på i "omröstningen", men du - välj den NI tycker passar bäst till barnet!!!

2007-09-28 @ 15:39:08
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lisa

Kram och trevlig helg själv!

2007-09-28 @ 20:55:22
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: MO

Usch så jobbig med förkylning, det kan ju däcka en totalt, o sen ha kalas mitt i allt.....krya på dig, kram

2007-09-29 @ 11:35:41
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: jama

Här är en till snoris. Helt plötsligt bara PANG så va man förkyld...sen földje min lilltjej hack i häl, men grabbarna har klarat sig än så länge. Igår va det till att bunkra upp på apoteket. Så nu är förrådet fullt med nässpray, alvedon m m....
Åhhhh isas tavlor är underbara. Jag har inte en endaste själv.. men har ju sett att de är poppis här i bloggvärlden ;-) Och sååååååå fina. En kärlekshistoria gillade jag...lite retro på nåt sätt. Cool. Beror nog på vad som passar damen i fråga ;-) Eller mamman ;-)
Krya på dig!

2007-09-29 @ 16:10:23
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Pediakingston

It is the coolest site,keep so!

2008-01-02 @ 18:17:53
URL: http://pediakingston.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0