Trötter

Är så grymt trött och har varit det hela dagen. Kan ju tänkas bero något på gårdagens garageröjjning. Vi rensade ur och sorterade i tre högar, garage, förråd och en med det som ska iväg till tippen.
Jisses med saker vi har!
Jag gillar att slänga saker. Det är ju rena terapin att rensa ur gammal bråte. Befriande och lättare att andas när man ser skräphögen växa och garaget bli allt mer tomt på saker.
Det konstiga är bara att även om den skräphögen växte sig enorm så fanns det fortfarande en massa saker kvar i garaget och plötsligt hade även förrådet blivit halvfullt!
Igår fick även alla sommarblomster hamna i skräphögen så nu gapar utekrukor och blomlådor tomma och längtar efter vackra och mer frosttåliga växter.

La mig dessutom på tok för sent och gick upp toktidigt eftersom jag skulle jobba. Har dammsugit, sorterat i skåpet i tvättstugan (åh vad jag längtar efter att fjärrvärmen ska installeras så vi kan organisera om i hela tvättstugan), vikt ihop och lagt in tvätt. Så tråkiga och tröttande uppgifter.

Var tvungna att pigga upp oss lite så vi frågade W om hon ville gå på bio och se Shrek den treje.
W var jättetrött, även hon och satt tillslut i mitt knä medan jag viskade små kommentarer i hennes öra för att hon inte skulle somna. L slumrade i säkert tio minuter och själv varvade jag gäspningar med skratt.
Tyckte sisådär om filmen. Är inget stort Shrekfan. Tycker att Shrek och Fiona ser riktigt otäcka ut. W tyckte däremot att den var jättebra och det är ju huvudsaken...

Nu måste linserna ur innan de skaver sönder min torra trötta ögon helt.
Trevlig kväll på er!

image498
Bilder-PRIVATA!



Kommentera
Postat av: Maria-Jag blommar

Mysigt iaf att gå på bio...

2007-09-09 @ 22:38:15
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Tiagirl

Vi pratade just om om vi skulle gå och se den filmen med aftonbladsbiljetterna... JAG är inget fan av tecknad film ÖHT(dock fnisade jag i min ensamhet en gång till Lilla Kycklingen men det skulle jag aldrig erkänna!)och avskyr sånt som är så overkligt! :)
Men ska kolla med stordotern, vill hon se den går jag väl med, annars ser ho och jag nåt annat.

2007-09-09 @ 23:38:39
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Junitjej

Ha en trevlig måndag! Här regnar det, tyvärr. Men jag hoppas på att den blir trevlig ändå!

2007-09-10 @ 06:22:25
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Malinbayard

I vår familj har vi då sannerligen inte nött ut några biografstolar...
Herr Bayard pratar än i dag om hur han trodde att hans klocka hade stannat när han var och såg Pokemon med sonen för en sisådär 10 år sedan.
Han trodde att det gått en timma och så var det typ två minuter som gått... *fniss*

2007-09-10 @ 07:45:42
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lottis

Vist tar det på krafterna att städa...själv har jag dragit på det in i det längsta...Nu är det verkligen kris....Håll tummarna för scrapp på fredag!!

2007-09-10 @ 11:36:44
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: pernilla

Vi var och såg Shrek förra helgen. Emmie blev superglad när vi sa att hon skulle få gå på bio!
Appropå lampan är den från Markslöjd. Köpte den i en butik i Kalmar.
kram

2007-09-10 @ 13:02:50
URL: http://www.perlan.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0