Firarlördag

Idag är det den dagen som svärmor K:s födelsedagspresent ska lösas in.
När hon fyllde 75 i mars fick hon en efterlängtad biljett till The Sound of Music som nu är ute på turné och ikväll håller hov på Löfbergs lila arena i Karlstad.

Presenten börjar dock att gälla redan klockan fyra då det ska lagas mat och drickas vin hemma hos syster P.
Efter det ska jag sticka iväg hem med W som ska barnpassas av storasyster och sen möta upp den mer eller mindre salongsberusade 75-åringen med sällskap när de vandrar bort till arenan.

Mina förhoppningar vad gäller musicalen är ganska ljumma.
Jag har sett den två gånger i Malmö, visserligen var det längesedan, men det är inte den musical som ligger mig varmast om hjärtat varken när det äller storyn eller musiken.
Kanske är det så att när man väl sitter där rycks med av en storlslagen föreställning och artisternas enorma sångarinsats.
Hoppas på det!
Om inte annat så kan det vara upplyftande att få se Gert Fylking iförd något annat än sin rosa träningsoverall.

image790
Bild från thesoundofmusic.se



Kommentera
Postat av: Terese

Hoppas ni får en trevlig kväll!

2008-04-26 @ 18:51:40
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: anna

låter som en riktigt trevlig helg.
kram
anna

2008-04-27 @ 07:39:16
URL: http://londonhem.blogspot.com/
Postat av: Lottis

Alltså, jag gillar ju Sound Of Music, och jag skulle så jäkla gärna vilja se den, men men... Det finns varken tid eller pengar just nu och inte vet jag hur länge den går heller, så det får väl vara. Brukar ju sättas upp med jämna mellanrum, så jag hinner nog med...
Ha en bra söndag! Kram kram

2008-04-27 @ 09:07:32
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: m a r i a k o d e n

Skulle gärna se Sound of Music.... Har du annars möjlighet att se Henrik Schyffert så kan jag rekommendera det! Hur bra som helst var han.

Å apropå solstollarna.........jag får nästan ångest när jag tänker på Ulla Bella.....bläää......

2008-04-27 @ 09:21:26
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: M i n d i

Hoppas att den var bra?
En gång i tiden var TOMMY NILSSON min idol. :)
Jag skulle så gärna vilja gå och se FOOTLOOSE... den filmen är verkligen 80 tals nostalgi för mig. :) Fåse om jag/vi kanske kan se den i höst!

Stor kram
M I N D I

2008-04-27 @ 18:32:13
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: MO

Hoppas ni njöt av gårdagen, är ju trevligt att bara komma iväg o ha trevligt i trevligt sällskap, kram (många trevligt där...)

2008-04-27 @ 20:14:52
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Petra Bloggar

vilken mysig helkväll! jag hade inte tacka nej direkt! =) var den bra?

2008-04-27 @ 20:29:25
URL: http://petraodaniel.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0