Lyxkväll

Vet ni -
Jag tog mig igenom gårkvällens biobesök utan att somna (som har hänt vid tre tillfällen den senaste tiden). Jag hade inte ens problem med sömnrelaterade besvär under filmen.

Filmen, Angel av Colin Nutley med Helena Bergström i huvudrollen drar åt det svarta humorhållet och jag fungerar inte så bra med sådant. Kan ge besvär som skruvningar i biostolen, "tycka-synd-om-rollkaraktärer-syndrom" och liknande symptom.
Självklart innehöll filmen både den obligatoriska gråtscenen och verbalt bråk på det speciella Helena Bergström regisserat av Colin Nutley sättet.

I min smöriga värld lever fortfarande idén kvar om att det goda ska segra. När jag lunde andas ut efter att insett att det inte skulle sluta som jag hade trott var jag inte beredd på den snabba vändningen.
I chocktillstånd började eftertexterna att rulla.
Ni som har sett filmen kanske inte tycker att det var varken oväntat eller speciellt jobbigt med slutet men jag som vill att prinsen ska få sin prinsessa, att grodan ska bli kysst och förvandlas till en prins har jobbigt med filmer med sk. svart humor.

ROCK ´N ROLL är inget för mig! (om nu Rock ´n roll är det som Rolf Lassgårds rollkaraktär "Richard" i filmen påstår.

Rock ´n roll fick vi dock uppleva resten av kvällen i pianobaren på Plaza hotel.
Som gravid och hormonstinn är dessa killar i olika åldrar av diverse fullhetsgrad ganska föga lockande.



Kommentera
Postat av: Malinbayad

Kul att du höll dig vaken hela filmen! =)

2008-04-06 @ 20:38:15
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Livet i byn

Jag vill också se den filmen, men är som du att jag vill den ska sluta lyckligt...

~Livet i byn

2008-04-06 @ 21:15:38
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: Liza

Har inte sett filmen men har hört lite "olika" om den!
Kram!

2008-04-06 @ 21:43:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: AKP

Tyvärr var det inget falskt larm.
Massa snö har kommit och det snöar än :(

2008-04-07 @ 11:54:31
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: MO

Ja, man har ju läst inte alltför positiv kritik om den filmen, vilket gör att jag inte blir så sugen o ännu mindre nu, jag är precis som du, vill ha lyckliga slut, kram

2008-04-07 @ 12:31:18
URL: http://www.medaljongen.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0