Shake

Uppe i varv efter att ha haft tre pass med barnkörer/ungdomskör har jag slängt in en maskin tvätt, förpassat en massa redan tvättad tvätt till respektive förvaringsställen i huset och dammsugit nedanvåningen.
Är ju likabra att passa på medan ett uns av energi finns.

Frågade W om hon var sugen på milkshake för en stund sen.
Hon är inte svår att få med på sånt som innehåller glass utan slet glattmed mixern i bunken så shaken blev skummig. Tyvärr hade vi inga jordgubbar i frysen och bara bananer i fruktskålen och det ville hon inte ha så kvällens smak fick bli vanilj.

Medan den regnblandade snön faller utanför fönstret har vi nu slurpat i oss varsitt stort glas vaniljshaken.
Dax för läggning innan det blir snörvel i soffan. Är barnmorskorna på tv ikväll och även om jag blundar ganska mycket under programmets gång så blir jag ändå mäkta berörd.
Kvällens avsnitt handlar bl.a om hur "den riktiga förlossningssmärtan känns".
Får se hur länge jag står ut framför tv:n...

image770
Bild:Privat©



Kommentera
Postat av: Annika

Mmm.. mums!
Shake är gott! :D

2008-04-09 @ 21:48:32
Postat av: Liza

Ser gott ut.. länge sedan jag gjorde en shake! Kanske dags att börja om nu!
KRAM!

2008-04-09 @ 22:31:55
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag som inte är någon större tv-tittar har fastnat för barnmorskorna.
Blir så himla nostalgisk och BERÖRD!!!
Varje gång.
Tänkte dock att jag vet i tusan om jag skulle "våga" se det om jag skulle uppleva detta själv igen...

2008-04-10 @ 07:44:28
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Camilla

Ah, det är väl inget att föda barn.:)
Hade jag lätt kunnat göra nån gång till.
Men tyvärr blir det inte så...
Vi tycker det räcker med 2 barn, och det finns stor risk att det blir 2 nästa gång med.
Men så hade jag en lätt fölossning åxå.Hann inte ta nåt smärtstilande och det var över på en timme.:)

2008-04-10 @ 21:05:06
URL: http://camillos.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0