Tänd ljus

Det har spridits uppmaningar hela dagen genom bloggar, e-post och sms att ikväll kl. 21.00 tända ett ljus för Engla och hennes familj.  

Att vi ikväll tänder ljus får självklart inte Engla tillbaks till livet och hennes familj men det blir ett synliggörande tecken på att vi bryr oss och att våra tankar finns hos Engla och hennes anhöriga även om vi inte alla har deltagit aktivt i sökandet de dagar som hon var försvunnen.

Att tända ett ljus skapar en stund när vi kanske stannar upp från den annars så fulla vardagen. En stund för reflektion och eftertanke på vad som är viktigt i våra liv.

Tänd ljus, ett ljus ska brinna för hoppet på vår jord.
Den skimrande planeten, den stjärna där vi bor.
Förlora inte modet; trots allt är vi ju ett.
Tänd ljus och bli en låga för sanning och för rätt.

image774
Bild:Privat© föreställande W:s egengjorda ljuslykta Text:Psalm 856



Kommentera
Postat av: Jeantté

Håller med !

2008-04-14 @ 21:19:25
Postat av: Scaniatjejen

Jag har också tänt ljus för Engla och sänder en tanke till hennes närmaste.

2008-04-14 @ 21:37:53
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Sandra

Svar: Tack för din åsikt om vardagsrummet. Jag är också inne på alternativ 1, gillar när det är enhetligt och harmoniskt. Funderar på att göra en tygtavla till byrån för att få in lite mer färg, så det får bli en tur till stan imorgon.

Ljusen brinner här hemma nu för Engla och hennes familj..

2008-04-14 @ 22:05:00
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Linda P

Klokt sagt!

2008-04-14 @ 22:18:46
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: anna

bra sagt!! tror det ar viktigt att vi alla stannar upp i varan vardag
ha en bra dag
kram
anna

2008-04-15 @ 10:33:51
URL: http://londonhem.blogspot.com
Postat av: Linnea

Här tände jag 3 ljus igårkväll, ett för min älskade pappa var 5månader sen han lämnade jordelivet, 1 frö min omtänksamma vän Goaset K som hastigt somnade in dagen före julafton och ett för Engla och alla andra änglabarn. Satt sen med Albin(katten) i knät och berättade lite om de personerna jag tänt ljus för, tror Abbe mest gillade att få gosa med matte;-)

2008-04-15 @ 12:17:36

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0