Tapet till lillebrors rum del två

Efter att ha varit på Colorama och tapetspanat så är jag inte lika säker på att lillebrors fondvägg ska tapetseras med Camilla Fuchs Planetpolarna längre.

Det är ett ganska litet rum, lillebrors blivande, så väggen som ska tapetseras är inte så stor däremot funderar jag på om även kortsidan där fönstret är ska få ingå i fondväggen (en del av långsidan försvinner då den består av en garderob) så rummet präglas av en härlig tapet.

Tillbaks till tapetspaningen. 
Ur Sandbergs kollektion Emma & Milton har jag fastnat speciellt för tre stycken tapeter.

image785
Den underbara stjärntapeten Nova som finns i sex färgställningar.

image788
Den roliga dinosaurietapeten Dino som finns i svart, orange samt turkost.

image787
Och till sist den coola tapeten Roger som finns i rosa, svart och blått.

Nu återstår bara ilandsproblemet att välja vilken av dessa tre. Ett ganska härligt problem kan jag tycka och även om jag skulle lyckas med konststycket att bestämma mig exakt just nu så är tapeterna beställningsvara med någon veckas leverans samt att det ska målas väggar och sättas upp en consealertapet på den vägg/väggar som ska förvandlas till fondvägg eftersom det i dagsläget sitter en halvgrovspårig tapet på samtliga väggar i det blivande pojkrummet.
Men ack vad jag längtar efter att få greppa penseln och börja måla...

Bilder lånade från Sandbergwallpapers.com



Kommentera
Postat av: Jasmine

Hur har din dag varit? :)
Ha det bra :)

2008-04-24 @ 15:26:41
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Nettan

Oj, svårt val, dom va ju lika snygga allihop, men jag skulle nog ta den med stjärnor på !
Kram Nettan

2008-04-24 @ 16:07:32
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Therese

Nova tycker jag låter som ett bra val.. ;-) ;-) ;-) ;-)

Näe skämt åsido..*kollar på tapeterna igen*

Jo, skulle nog tagit Nova ändå..eller den sista.. :-)

2008-04-24 @ 16:09:11
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Jill

Min favorit är Nova - så fint med stjärnor!

Ha det fint!

2008-04-24 @ 19:16:50
URL: http://husnummer30.blogspot.com/
Postat av: Nina

Stjärnorna är fina, men jag gillar nummer två, mest för att den skulle passa oss bäst =))

2008-04-24 @ 20:46:25
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: m a r i a k o d e n

hallå.....Åhlenstapeten är fin men tyvärr tror jag att man lessnar snabbt på den.
Kör på DINO istället........!!!
Den är klassisk....(tycker jag alltså=)

Lycka till!!!!!!!!!

2008-04-24 @ 21:32:39
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: jama

Jag gillar ju Dino, Bloggade om den härom veckan oxå. men den finns alltså i turkost o orange oxå....hmmmmmm. Hade siktat in mig på den svarta - men den blir det nog ändå.

Gillade den med Stjärnor här. Har du sett att Midbec har coola tapeter med STORA stjärnor. Den satt nämligen uppsatt i affären när jag skulle beställa tapet till dotterns rum. Den gröna, skitsnygg. Blev verkligen sugenr på den då till sonen men den matchar inte riktigt med alla hans möbler osv....... blir dyrt o byta ut allt.

Och tack för att du kikar in hos mig o "kryar på oss" :)

Kram

2008-04-24 @ 21:41:11
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Tiagirl

GRÄDDE???????
Är det eh...för du är gravid eller??? *gör stora ögon*
Nog för jag är petig med min mat men...grädde? På bröd? (Det ÄR på gränsen att jag kan äta semlor faktiskt *fnissar*)

2008-04-24 @ 21:53:27
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Petra Bloggar

dino tyrcker jag är jättefin! kan nog passa i ganska många år också! =)

ja "riktig" lugg är faktiskt mer praktiskt än man tror, särskilt om man som jag har den ner över ögonbrynen för då går det lätt som en plätt att dra den lite åt sidan eller fästa med spännen dem dagar man inte vill ha den :)

kram

2008-04-25 @ 07:50:32
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Trevliga problem tycker jag.

2008-04-25 @ 09:13:42
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Tussen

Tittat på dina bilder.. Verkar som jag ska få bestämma färger&inredning i ett helt hus snart.. (OM jag lovar att inte lägga mig i ang garagen&verkstan, en helt ok deal enligt mig)
Får man komma på studiebesök? Du är såå duktig på sånt där..
Hoppas allt är bra med dig och magen.
Kram

2008-04-25 @ 09:37:40

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0