Trapprenovering

Jag avskyr verkligen vår trapp.
Efter att ha surfat runt på diverse bloggar och spanat efter renoverade trappor så var det ju självklart att jag satt bänkad i gårkväll framför tv:n när Martin Timell, him self, skulle renovera just en gammal ful furutrapp (om det ändå hade varit vår trapp...).

Resultatet blev ursnyggt enligt mig. Svartlackat trappräcke möter snygga trappsteg av ek.
Hemma hos oss tror jag dock att det skulle bli för mörkt i hall och trappuppgång med så mycket svart. Vitt räcke skulle passa bättre.

Så för att kunna genomföra detta "perfekta helgjobb", för att citera Timell, behöver ni bara klicka här för en komplett inköpslista.
Trappen i gårdagens program landade på ungefär 8.200 i pris om jag inte minns fel.

image776
Bild:Tv4.se

Tvingas inse att om mina trapprenoveringsdrömmar ska slå in så får det bli en renovering utan ekklädda trappsteg från StepKit!



Kommentera
Postat av: Jill

Helgjobb? Jag undrar jag... Ganska säker på att det skulle ta längre tid än så, speciellt eftersom vi inte är några "Martin Timell"-personer.

Ha det gott!

2008-04-16 @ 14:46:18
URL: http://husnummer30.blogspot.com
Postat av: MO

Javisst blev det snyggt, men säkert lika snyggt med vitt trappräcke...men jag tycker inte det var särskilt billigt....o inte helt lätt heller med den där "makapären"..Ja jag såg att du har likadant soffbord, det är ganska rejält fast det ser nätt ut...Ville absolut ha ett soffbord med hyllplan under, som på mitt gamla, perfekt att ha lite tidningar o fjärrisarna (som annars bara ligger o är fula...), kram

2008-04-16 @ 15:50:10
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Camilla

Vi har ju gjort precis så där.... Fast med vitt räcke då Med "step kit"
Men vårt landade på strax under 6000 kr. Men färg, lim och allt...
Mycket pengar blev det, men fint och enkelt...

2008-04-16 @ 16:46:10
URL: http://camillos.blogg.se
Postat av: Terese

Åh skulle också vilja göra om våran furutrappa! Är så himla less på den. Men jag skulle hellre vilja ha vitt räcke faktiskt, även om detta också var riktigt snyggt.

2008-04-16 @ 18:32:01
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Anna

Tänk att det bara tar en helg =)
Jag skulle nog föredra vit med ektrappsteg. Ljust och fräscht!

2008-04-16 @ 18:51:39
URL: http://www.mittlillabo.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Alla renoverar och gör så snyggt vilket gör att jag avskyr alla skavanker och avskavd färg här och där ännu mera hemma hos mig...=(
Börjar överväga om det inte är dags för mig att sluta läsa bloggar... ;)
Borde iallafall övergå till "håll-i-gång-kroppen" bloggar... Sådana läser jag ju inte en enda. ;)

2008-04-16 @ 20:25:14
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lottis

Vist delv den trappan snygg...önskar att jag gjort så istället för handmålning.....

2008-04-17 @ 13:11:59
URL: http://charlotta.brohede.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0