Premiärkväll

Ikväll har det varit kräftpremiär hemma hos oss.
Det har slörpats och ätits med god aptit hos stora som små. 
Det har även varit premiär för mitt fina Babelkakfat att användas (som jag fick av L och W när jag fyllde år).

Tanken är väl att jag ska fylla det med söta och läckra kakor men är det premiär så är det och då kan man ju lika gärna slå på stort.
Det var dessutom både snyggt och roligt att placera alla kräftorna på det.
Tyckte jag och W iallafall...
L ville helst ha sina simmandes kvar i bunken med allt kräftspadet.

Får väl se hur jag mår om några timmar. Antar att mina redan svullna ben och fötter och smått bortdomnade händer inte mår så jättegott av allt salt jag har slörpat i mig. Jag som i vanliga fall aldrig saltar extra på någonting. Om jag får bestämma kan spagettin kokas osaltad och det kokta ägget ätas utan att saltas på. 
Min kropp är nog på väg in i ett chocktillstånd just nu!


Bild:hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Karin/Theas rum

Härliga kort, vad gott det ser ut. Jag vill på kräftskiva !!

2008-08-22 @ 21:51:44
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Å så smaskigt! =)

Jag saltar heller inte på ägg eller spagettivatten.

2008-08-23 @ 00:00:07
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maja

Kräftor är fantastiskt gott!Vilken fiffig idé att använda fatet som "serveringsskål". Måste kanske damma av vårat nästa gång vi äter kräftor. =) Ha en bra helg, kram Maja

2008-08-23 @ 07:51:00
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Jag som älskar salt på allt. Fast jag är medveten om att det inte är nyttigt.



~Livet i byn

2008-08-23 @ 09:07:41
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: AKP

mmm MUMS :D

2008-08-23 @ 10:44:27
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Jag är precis likadan! Tommy får alltid påminna mig att salta pastavattnet för jag är så van att inte salta alls.



Du har en utmärkelse att hämta i min blogg! Kram Sandra

2008-08-24 @ 20:18:21
URL: http://tjohalia.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0