Bortsuddad bakgrund

Hos webmosterhelene fick man tips på hur man i photoshop kunde göra en rörig bakgrund på ett foto mörk i photoshop. Något som jag självklart ville prova.
Det var lite trixigt i själva mörkandet. På det första fotot jag provade på lyckades jag få skuggor på motivet men andra gången gick det bättre.
Helt klart en kul grej att kunna om man som jag fotar här och där i huset och det är inte alltid så kul att ha med alla saker som distraherar själva motivet.

På bilden har W på sig sin nygjorda clownmask.
En toppengrej att pyssla med dessa långa dagar fram till tomten kommer. Behövs bara en mask (finns på Panduro) och några tuschpennor.


Bild:Privat©



Kommentera
Postat av: Malin B

Snygg clown hemma hos dig! =)

Anar att dagarna är riktigt låååånga nu när det är nedräkning till Tomten!

För mig känns det precis tvärt om, dagarna är kortare än någonsin. ;) Det måste vara åldern.

Läste någonstans att "Livet är som en toalettrulle, det går fortare ju närmare hålet du kommer!"

Hm...

2008-12-06 @ 23:30:56
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0