Familjen DAX

När andra shoppar julklappar så shoppar jag på Apoteket!
I måndags när vi var på bvc för att vaccinera M så läste jag en artikel om förkylningsinfluensa och vinterkräksjuka.
Bacillerna härjar som dammkorn omkring oss den här tiden på året, W har redan haft en släng av magsjuka, och är det något jag nästan har utvecklat en fobi för så är det den smittosamma vinterkräksjukan, ja magsjuka i största allmänhet, och inte vill jag ha dundrande förkylningar heller.

I artikeln stod det om hur bra det är att använda alcogel. 20% mindre sjukdomar enlgit en undersökning bl.a bland personalen på olika förskolor.

I en månad nu har jag haft med mig den lilla flaskan i familjen Dax alcogel produkter i skötväskan och använt flitigt.
Nu finns det även våtservetter i samma serie. Något som är ännu perfektare att bära med sig i sköt- och handväskan. W tycker det är roligare att torka händerna med våtservetter än att få en klick alcogel i handen.

För att användas när man kommer hem och i hemmet i största allmänhet köpte jag Dax pumpflaska. Den finns inte framme på Apotekets hyllor utan denna produkt måste man fråga speciellt efter.
Flaskan är inte så snygg att ha framme (och här kommer den minsan att finnas till hands) så jag funderar på om man kanske inte kan pimpa den med något.
Hmmm, tål att tänkas på...

Så nu ska vi leva lyckliga ifrån magsjukor och andra åkommor fram till mars månad när familjen Dax stoppas undan för sommarsäsongens intågande.
Fast våtservetterna får nog allt hänga med året runt tror jag...


Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Camilla

Känner ju som du...

Och inhandlade alcogel i början på förra veckan, precis lagom till F blev magsjuk.

Och den används flitigt här med...

Ska nog köpa en till och ha i väskan.

2008-12-19 @ 19:32:34
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Malin B

När man har små barn i familjen är man sjuk "jämt", eller någon i familjen...

Får trösta dig med att "det blir bättre sedan". Men tills dess hoppas jag att detta hjälper er jätte mycket. =)

2008-12-19 @ 20:34:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Alcogelen finns här hemma med. Jag spritar händerna på jobbet innan jag äter. Jobbar ju på förskola så... där härjar bakterierna värre än värst.



De där våtservetterna ska jag köpa... smidigt att ha med utomlands också juh... :)

2008-12-19 @ 22:43:31
Postat av: Bokmalen

Alcogelen är perfekt att ha med på resor oxå!! Vi hade med oss till Thailand å använde den innan mat å ja, lite nu å då under dagarna å vi klarade oss från dåliga magar... Kramen

2008-12-20 @ 21:09:48
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Ullen

You go girl. Du har precis fattat hur man gör för att undvika skiten (jag är en överbeskyddande sjuksköterska och överdoserade detta när E&E va små). Lär nu din lilla dotter att hon skall dit OFTA och ta bort de elaka trollen...

2008-12-20 @ 21:09:48

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0