Julklapp

Sen Village i K-d flyttade sin butik till Drottninggatan har jag tillbringat mer tid i affären än tidigare. Visst är sortimentet detsamma eller i samma anda och stil som tidigare och när det gäller lokalen så är den kanske inte större men den är bättre planerad, luftigare och allmänt trevligare att besöka tycker jag. Dessutom ligger den oerhört mycket bättre till för en lyckad shoppingtur nu än tidigare.
Är toppen att kunna parkera i Mitt I City´s garage, ta hissen upp, slinka in på Mique på vägen ut mot Järnvägsgatan, stanna till en stund på Noll 54 och sen bara ta ytterligare några steg så är man på Village (vill man sen fortsätta shoppa trevliga ting så korsar man bara gatan vid Village och hamnar då på Åhlens).
Sen kan man ju gå samma väg tillbaks... :D Fast detta går endast om inte sambon är närvarande vid shoppingturen...

På Village säljer de, förutom inredningsprylar, även smycken från Miss Dee. En för mig helt okänd smyckesdesigner.  Vid en av mina shoppingstunder för en tid sedan la jag märke til halsbanden som flera av de anställda hade på sig.
När jag sen vid luciafirandet på dagis såg en av W.s kompisars mamma bära ett smycke av Miss Dee hintade jag lite lätt till L om förslag till vad tomten kunde tänkas komma med.
Efter den dagen glömde jag totalt bort att jag berättat om min önskan för honom och gick och köpte ett halsband åt mig själv.
Gissa vad tomten kom med...  ♥

image656
(Borde ha putsat lite på hjärtat innan det fotades...)


Text & Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Perlan

Miss Dee har jag med ett fint halsband ifrån! :)
Tycker dom är jätte läckra!
kram kram

2008-01-02 @ 17:19:47
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Petra

ja nästa gång får du putsa innan du fotar *blink*

jättefint! =)

2008-01-02 @ 18:14:53
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Lisa

Snyggt!

2008-01-02 @ 18:38:52
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Vad fint halsbandet var! Gillar också kjedjan som det hänger i! hur går det med "headern" föresten?

2008-01-02 @ 19:13:03
URL: http://hhansson.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jätte snyggt halsband!
Vilka härliga shoppingturer du kan ta.
Mina består oftast i valet om jag ska köpa mjölken på Ica eller Konsum på lunchen... *hm*
I dag tog jag Ica. *fniss*

2008-01-02 @ 20:50:58
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Nä...jag har ju inte det...men det hade varit kul... Har bara en QK-tång. Brukar köpa såna rev.ark från en på tradera men alla hennes auktioner nu går ju ut om flera jättemånga dagar!!!

Tror min billy låg ute i ett par månader tillslut. Så kommer det en snubbe som prutade arslet av mig! *s* Kör skitsnygg dyr bil och en jacka Canada Goose, som en annan inte ens skulle ha råd att köpa begagnad! :)

2008-01-03 @ 11:12:28
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej och tack desamma! Hoppas att du också får en god fortsättning på det nya året.

Vilket snyggt hjärta! =)

Ha en fortsatt trevlig och snöig kväll. Kram Hanna

2008-01-03 @ 15:25:59
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Susihus

Så himlans fint smycke, har sneglat lite på det...Ha en skön dag! Kram från ett blåsigt Växjö

2008-01-04 @ 07:59:15
URL: http://susihus.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0