Löften & Önskningar 2008

Efter en trevlig kväll och natt med god mat (mycket mat), god dryck (mycket dryck) och trevligt sällskap är den här, den första dagen, på det nya året.
Sjuan byts mot en åtta och vips så börjar veckorna i kalendern från ett igen. Månaderna börjar om från början och eftersom jag varken är någon skidguru eller snöälskare så räknar jag efter tyst för mig själv hur långt det är kvar tills våren gör sitt intåg.
Självklart är det just då, när jag tänker ordet vår, som det börjar falla vita flingor från himlen.
Istället för pulka cyklade W under vår lilla nyårsdagspromenad. Det har verkligen inte varit svårt att ta sig fram på cykel här denna vintern. Men idag snöade det som sagt.
Fast det är ju mysigt med stilla fallande flingor. Världen blir lite vackrare och W blir jätteglad och hoppas på pulkaåkning så låt det snöa!

Så var det det där med nytt år och nyårslöften.
Förra året struntade jag i att lova mig själv något men i år går det inte att undvika.
Såg på nyhetsmorgon imorse att man inte skulle använda orden "borde" och "bör" tillsammans med sina löften utan man skulle istället sätta samman dem med te.x ordet "vill" för att skapa en positiv inställning och tänkande till sina löftena.
Stönig och envis som jag är (dessutom låter "vill" lite för mesigt för mig), och med vetskapen om att det inte kommer att bli lätt att hålla mina löften med min något svaga karaktär (hur nu det går ihop med min envishet, borde ju vara en perfekt kombination) väljer jag att sammanfoga mina löften med inledningen "jag SKALL och "jag MÅSTE"...".
Nu ska det ske. Inga kringelikringkrokar här inte!
Vad löftena är håller jag för mig själv ett tag till...

Om jag tänker bort att jag önskar att jag fick skrapa fram 30.000 i månaden i 30 år på nyhetsmorgon och en del fler saker jag gärna skulle vilja göra, ändra på eller ta itu med så finns det framförallt två önskningar som jag önskar ska ske under år 2008.
Önskningarna är inte detsamma som mina "skall-löften" utan bara - önskningar.

Nu ska jag slappa lite till i soffan denna dag som går i slöhetens tecken innan jag ska gå ut och leta efter stjärnfall så mina önskningar för 2008 går i uppfyllelse.

image655

Text & Bild:Privat©



 



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Ni får komma hit om ni vill åka pulka!!!

2008-01-01 @ 18:01:15
Postat av: Camilla

God fortsättning på det nya året och lycka till med dina två önskningar! :)
Kram, kram!

2008-01-01 @ 19:13:03
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag gillar tanken på "önskningar" istället för löften! =)

ett trevligt 2008 önskar jag dig!

2008-01-01 @ 19:21:45
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Lisa

Fina sista- och första- års bilder :) Här är också slöhetens dag, har inte ens gått ut. Får lite ångest när jag tänker på det eftersom det snöat så mycket idag. Men vi sov ju så länge...;) Du kan jag maila dig och fråga en liten sak?

2008-01-01 @ 20:01:49
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Sus i Hus

Lycka till med dina önskningar och löften. Må gott

2008-01-01 @ 20:24:58
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Signe

Ha en riktigt god fortsättning på det nya året och lycka till med dina "vill"-saker! :)

2008-01-01 @ 22:59:33
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: Fridasfunderingar

Gott nytt år till dig också och lycka till med båda dina önskningar och löften! :D

2008-01-02 @ 00:28:41
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: MO

Det där med nyårslöften går inte ihop med mig..har nog aldrig "lovat" något o kommer nog inte att göra det heller, får bara så dåligt samvete om jag inte kan hålla det, bättre att låta bli...Här har faktiskt snöat lite idag oxå, får se om det blir liggandes, kramar...god fortsättning

2008-01-02 @ 14:44:29
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Nettan

Hej !
Vart har du köpt dom fina kaffemuggarna !?
Me like... =0)
Kram Nettan

2008-01-05 @ 19:12:57
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0