Blogga - ett sätt att ventilera sin vardag på

Min time out på bloggfronten har även innefattat surfningstime out.
Under min tid med fokus på annat har bl.a detta inlägg publicerats, kanske skåpmat för er men rykande färskt för mig och något som är svårt att lämnas okommenterat.
Dessvärre.
För är det inte det man vill när man skriver på det sättet...?

Om man nu anser att ett stort antal av detta landets bloggare hamnar i kategorin "mammabloggare" och när man läser deras blogginlägg och kommer på sig själv med att fundera över om det är man själv eller de som skriver som är konstiga så är det väl inte så himlans svårt att bara klicka det röda krysset längst upp till höger på datorn och inte läsa mer!

Varför sitta och plöjja igenom något som man inte är intresserad av och där det enda som kommer därur blir en dissning av en stor kategori ("föräldraskap och barn" som innefattar dessa "mammabloggare" och är t.ex den nionde största kategorin på bloggportalen.se) inom bloggsfären!

Sen funderar jag lite Terris sista stycke i sitt inlägget där hon jämför bloggandet med ansiktsburken.
Hur kan hon veta att hon "sugs upp, loggar in varje timme för att sedan bli totalt övermätt" om hon inte själv har bloggat eller ägnat stor del åt att läsa andras bloggar?
Visst hennes jobb är att skriva krönikor och ha åsikter men att blogga är väl ändå ett sätt att ventilera sin vardag på. Genom ord och bild.
Vill du inte ta del av min vardag som innefattar barn i diverse storlekar och med allt vad det innebär så är det bara att sluta läsa.
Enkelt, eller hur!

Till er andra som gärna frossar i min glamourbeströdda vardag med tvätt, städning, magsjuka, trotsiga ungar och halsbrännebesvär pga av en alltför snabbväxande mage säger jag bara - trevlig helg & kul att ni finns!

 


Kommentera
Postat av: jenny

jag har inte heller förstått det där riktigt. man behöver ju inte läsa, bara att klicka bort. Så gör jag om jag hamnar hos nån eller nått som inte intresserar mig.
Kul att du är tillbaka:) trevlig helg!! Kram/jenny

2008-03-14 @ 13:30:27
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Malinbayard

Exakt! Allt är så enkelt!

Man umgås med de man gillar och de andra låter man bli! =)

Så ha en himla trevlig helg med eller utan bloggande!

2008-03-14 @ 13:31:40
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Nettan

Håller med dig FULLKOMMLIGT !
Varför göra sig besväret & läsa andras bloggar, dessutom ha mage & kommentera det med en massa skit !!
Denna " svenska " äckliga avundsjuka, finns överallt... att en del bara orkar ;0).

Men jag läser mer än gärna dina härliga inlägg om städ, tvätt & trotsiga ungar & grav.besvär..=0)
Då känns det toppen för mig som är en
vanlig " SVENSSON " att man INTE är ensam om detta..*fniss*
Roligare är att man kan bjuda på sig själv & sin vardag....
Ha en JÄTTETREVLIG Helg med FAMILJEN
Kramiz Nettan

2008-03-14 @ 14:54:10
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Lottis

Håller med. Är man inte intresserad så läser man ju inte... svårare är det ju faktiskt inte.
Skönt att din "blogg-time out" är över. Går fort att sakna någon som man "hälsar på" hos dagligen :-)
Trevlig helg till er oxå! Kram kram

2008-03-14 @ 17:48:09
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Therese

Välkommen tillbaka!
du, jag måste fråga dig en grej ang din W tattuering..Vad hade du för typsnitt till den? Och vad hette bedövningssalvan du köpte? Var det på apoteket? Hjälpte den nåt tyckte du?

Ska gadda mig på onsdag nämnligen å börjar bli liiiite nervös..hehe.. ;)

2008-03-14 @ 19:04:28
URL: http://mammathezz.blogg.se
Postat av: Biibii

Det finns sååå måååånga bloggar som jag klickar bort för att jag tycker att de värkar ointressanta eller liknande jag hoppas att fler som oss anammar den egna viljan att läsa vad man själv vill och inte vad som prackas på oss. Vi är väl vuxna
eller??
Hur som haver gillar jag din blogg så det så, så mej blir du inte av med i första taget! hihihi Ha en super bra fredag ! Jag sitter här med ett glas rött ( har redan avslutat 2 innan oooooops) så jag mår bara gott kan jag säga!!

2008-03-14 @ 20:04:58
URL: http://bumblebeezz.blogg.se
Postat av: Nilla

Jag har inte träffat på vilka bloggar det är hon läser. (Fast det kanske hjälper en del att jag brukar hoppa över bloggar som slutar med aftonbladet och metro?)

2008-03-16 @ 16:17:25
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Liza

Fattar ingenting! Om jag inte gillar en blogg så klickar jag bara bort den! Tycker det är kul med alla bloggkompisar och att följa vardagen och ibland lite glamour också!!:D
Jag tycker att vi som gillar det BLOGGAR PÅ!
Ses snart!
KRAM!

2008-03-16 @ 17:46:15
URL: http://vardagslycka.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0