Fel låt vann

Om man ska tolka tiden efter lördagkvällens schlagerskräll hemma hos oss.
Att lyssna på Mp3:n har fått en nytändning. Både igår och idag har den gått på högvarv i bilen utanpå mössan.
I väntan på att jag ska köpa melodifestivalskivan hålls det till godo med 2006 års bidrag av favoritartisten, ja hon säger det själv, Linda Bengtzing.
"Har min tidning ifred och en säng som är bred...". Underbara *hmm* ord att höra från fyraåringen i baksätet på väg till upptäckarna!
Imorse lekte vi artister med varsin penna i handen skrålandes "se mig, hör mig, rör mig, hur svårt kan det va".
Ett halleljujamoment!

image737

Kan däremot inte påstå att jag ropade halleluja när jag tittade ut genom fönstret imorse. Snö på gatan, snö på träden, snö överallt och det snöar och blåser fortfarande.
Så trist att åter igen ta fram snöskyffeln och skotta. Men eftersom jag hatar att dra in snö i hallen vilket ju sker om man ska pulsa i drivor för att komma fram till dörren så var det bara att bita ihop och skotta på.

Igår var det hög luft och sol ute. Våren var på väg men jag valde ändå att tillbringa tiden mellan jobbpassen till att dammsuga, torka golv och fönsterbänkar m.m. istället för att bege mig till skogen och plocka ris till årets påskfjädrar. Tänkte att det kunde jag göra imorgon.
Där fick jag! *fnys*.

Hur svårt kan det va att göra saker direkt istället för att skjuta upp dem till framtiden. 



Eget kollage med bild från aftonbladet.se, musikvideo från youtube.com ©hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Tiagirl

Det här borde jag inte skriva med tanke på all min schlagerdissning...men...eh...hm....har laddat ner några av dom låtarna som var med nu och lyssnat på förmiddagen, sorterat ut dom som inte var bra och sparat såna där så man blir glad av! Tralliga låtar mao... Tyvärr föll inte LindaB mig i smaken iår men annars är hon väldigt trallig...

Hörrö...skotta LUGNT. Det är karlgöra. Inte nån som är gravid!!! Läste badankas blogg, hon är visst i v15 och ser ut som jag gjorde sista veckan...fnissar... Så olika det kan vara.
Annars så kom snön här med. Sol ena sekunden och sandsopbilen var i fullgång, vänder mig om och full snöstorm!!! Och barnen i skolan med gympaskor och vårjackor...

2008-03-17 @ 11:34:09
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Nettan

Så där som Linda B. sjunger så vill jag ha det idag
" min tidning ifred & säng som är bred "...gud så skönt , ska göra minsta möjliga idag efter en lång & jobbig helg i bollhallen.
Hoppas
du får ngt. RIS plockat då.. ;0)
Kram Nettan

2008-03-17 @ 11:35:05
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Perlan

Kikar in och försöker läsa ikapp lite efter min semester!
Tror det blir ett heltidsjobb idag när jag kikade på mitt webbflöde på Netvibes! haha
Hoppas helgen varit på topp! Kramkalas!

2008-03-17 @ 12:01:11
URL: http://www.perlan.org
Postat av: m a r i a k o d e n

Men så snygg hon är i videon!!! =O
Jag blir lite glad av låten....tror den skulle funka att lyssna på när man är ute å går.......

Ha en bra påsk!!!!!!!!

2008-03-19 @ 10:28:02
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag kan fixa skivan om du vill.... Hör av dig! kram

2008-03-19 @ 14:40:26

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0