Lyxtorsdag

Underbart ljuvligt att inte jobba till halv tio en torsdag kväll.
Beslutade att efter påskveckans körövning med tillhörande två uppsjungningar att ge kören lite påsklovsledigt ikväll.
Även om flera av koristerna faktiskt hade meddelat frånvaro till kvällens övning och förra veckan bestod mest av kör hela tiden så satt det långt inne i mig innan jag tog beslutet om kvällen.
Var tvungen att påminna mig själv om att vuxenkören faktiskt övar varenda torsdag från mitten av september tom maj. Här ställs inte in för några lov inte.
Utöver det så sjunger de upp ca tio gånger och då tillkommer ytterligare övning samt att det brukar bli minst två kördagar och några kortare extra övningar på helger varje år.
Varför är kombinationen av känslan att jag göra rätt för mig och min omsorg om att kören ska kunna sina stämmor väl både tekniskt och musikaliskt så stark i mig. Blir riktigt jobbigt stundtals.

Ska bli härligt lyxigt att sjunka ner i tvsoffan och se Per Moberg släppa loss hårtestarna och vårkänslorna när han ska tillaga lax med färsk sparris och vårprimörer i kvällens avsnitt av "Vad blir det för mat".
Denna vecka behöver jag alltså inte komma ihåg repristiden på söndag.

image756
Bild från tv4.se



Kommentera
Postat av: Nettan

Åh, det måste man ju se...tack för påminnelsen..;0)
Ha det gott..
Kram Nettan

2008-03-27 @ 20:54:35
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Liza

Har missat Per idag.. har varit på körövning!!:D
KRAM!

2008-03-27 @ 21:39:03
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Här har du en till som alltid vill göra rätt för sig! Det kan stundtals vara ett "gissel".

2008-03-27 @ 22:26:11
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: AKP

Tack =)
Ja de kändes verkligen som att det behövdes lite förändring, har bara inte orkat tidigare. Men nu har Linis legat i magsjuka så man har varit "fånge i sitt eget hem" så då kan man ju passa på :)

2008-03-28 @ 10:54:50
URL: http://akp.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0