Påskafton

Vad gör man om man vill gå påskpromenad och termometern visar fem minus.
Bara att kränga på sig det största tyget garderoben rymmer utanpå termobyxorna...
Frysa gör man ju inte ett dugg när man sjunger och dansar till Kerstin Andeby och Peter Wanngren på stora torget eller åker karusell och samtidigt som man försöker hålla sig kvar vinkar ivrigt till publiken.

Annars präglas denna påsken av min enorma trötthet. Antar att det beror på graviditeten och mitt låga järnvärde. Men jag mår ju inte bra av att äta järntabletterna så de har jag i stort sett slutat med.
Efter att ha jobbat igår morse och vi samlades alla (farmor, farfar, mormor, morfar, jag, L och W) i tvsoffan orkade jag inte hålla ögonen öppna längre utan somnade. Vaknade lagom tills det var dax för utröstningen i Let´s dance.
Samma sak blev det idag.
Vi blev bjudna på mat på Rudsvägen efter påskparaden.
Mätt och belåten somnade jag i soffan.
Hur ska det då bli under morgondagen när jag har jobbat natt samt gått upp tidigt och jobbat förmiddag.
Skönt att L inte jobbar iallafall och att mamma och pappa är här så jag inte är ensam med W. Jag har svårt att få egen tid för vila då.

Önskar er alla en trevlig påskaftonskväll.
image755

Text&Bild tillhör:hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: Nettan

Himla söt hon va " Lilla W " som Påskgumma & katten har hon med oxå..=0)
Med önskan om en God fortsättning på Påsken...
Kram Nettan

2008-03-22 @ 18:38:36
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Malinbayard

Vilken söt påskkärring! =)

Proppa i dig jordgubbar, ärtor, leverpastej, blodpudding!!!

2008-03-22 @ 21:15:37
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Liza

Vilken jättesöt påskkärring! Förstår att du är trött fast vad jag minns så brukar det bli bättre efter ett tag! Vila allt du hinner!!
KRAM!

2008-03-23 @ 19:38:10
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: L I S A

Vet du om att barnmorskan kan ge dej järninjektioner? Sprutor som gör att du får upp blodvärdet? Piggare och bättre! Annars är ju blutsaft ett alternativ eller kanske leverpastej, broccoli och persilja? Hoppas att du blir piggare snart och man FÅR vara trött när man är gravid! Vila på du! KRAM!

2008-03-24 @ 20:50:54
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: mia dh

det var en gullig påskkärring. Hoppas du känner dig lite piggare snart.

2008-03-27 @ 09:51:36
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0