Hängig & Tapetshopping

Om det inte varit för att lillebrors tapeter låg och väntade på Colorama så hade jag nog valt att stanna hemma idag. Är enormt trött och snorig och hade tom lite feberkänning imorse.
Antar att det beror på att jag tillbringade tisdagen i konstant drag. Blev ju lite nojjig när jag målade väggarna i det blivande barnrummet, trots att det var vattenbaserad färg och jag hade frågat i affären om det var ok att måla med den när man är gravid, för att inte tala om sen när jag och farfar K skulle tapetsera cover up tapeten och limmlukten låg som en tjock dimma i hela rummet.
Nej full luftcirkulation var det som gällde och även om jag jobbade ganska hårt så frös jag faktiskt lite grann.

I vanliga fall hade jag hällt i mig Echinagard nu men som gravid är inte det lämpligt. Köpte ganska mycket frukt på Willys men det är svårt när man inte tål citrusfrukter som jag iallafall har fått tutat i mig innehåller massor av c-vitaminer. 
Stannade på Apoteket på hemvägen och köpte Niferex då min trötthet förmodligen beror på mitt ständigt sjunkande järnvärde. Mår ju inget vidare i magen av att äta de där järntabletterna men jag ska ge dem ännu en chans. Så här vill jag inte må resten av tiden och dessutom behövs det ju en hel del energi när det väl är dax, s.a.s.

Tillbaks till där jag började- tapeterna hade alltså kommit idag.
Vilka det blev...?
Det var inte lätt. Stod mellan "Dino" och "Nova" (i en färgsättning med klara färger som grönt, rött, blått m.m). Båda från Sandbergs kollektion Emma & Milton.
Bestämde mig tillslut för Dino.
Känns redan som en klassisk, mycken köpt, barntapet (även om expediten på Colorama sa att det inte är många som köper den i vår stad) då den florerar lite här var bland barnrum på nätet.
Valde den med svarta dinosaurier så rummet kommer alltså bestå av svarta och vita väggar.
Till detta kan man ha vilken accentfärg som helst. Dessutom är det enkelt att förrändra hela rummets karaktär allt eftersom lillebror blir äldre genom att byta färg, om man nu skulle vilja det. 
Tänker mig gardiner, bäddsett till spjälsängen, matta kanske krokar m.m. i färg. Vilken färg har jag ännu inte spånat färdigt om.

Imorse tapetserade jag färdigt det allra sista runt elementet med cover up tapeten så imorgon är det fritt fram för min kära sambo att hjälpa mig få upp Dino på väggen.
Så spännande:)



Kommentera
Postat av: Petra Bloggar

KUL jag gillar dino! :)
*skrattar* ja tänk vad nojig man e när man är gravid! men det är ju så, man vågar ju inte riskera något!

KRAM på dig!

2008-05-16 @ 19:42:45
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Nettan

Så det vart " Dino " tillslut =0)
Ska bli rolöigt & se bilder fr. barnrummet sen !
Vad tråkigt att du känner dig hängig =0(, hooas du kryar på dig ..
Ha en skön Helg..
Kram Nettan

2008-05-16 @ 20:17:32
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Malinbayard

Lillebror får det superfint!

2008-05-16 @ 22:17:27
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: mia dh

Krya på dig och hoppas att helgen blir toppen.

2008-05-17 @ 15:10:16
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0