Helgen

Helgen kom och helgen gick.
Innehållet, som kantades av snorighet och en enorm trötthet, innehöll tapetsering av lillebrors blivande rum (gissa om jag var glad när svärfar och svärmor dök upp på lördagen med siktet inställt på tapetsering och lek med W), torkning av golv i kök och matrum, slappning i soffan med ögonen vilandes på en hemsk film (Leo) och körresa med vuxenkören under hela söndagen.

L och W följde med på körresan som gick till den västra delen av värmland där två av körmedlemmarna har sina rötter och därigenom lyckats knåpa ihop ett innehållsrikt och varierande heldagsprogram för alla ens sinnen.
W som var den yngsta deltagaren på utflykten (anhöriga bjuds in till att vara med på resan) var toppennöjd med dagen.
För henne innehöll den både god lunch, en massa god fika, pyssel, gott resesällskap tillsammans med en av tenorernas döttrar, spontanlandning mitt i inspelning av kommande postkodmiljonärenavsnitt med en av systrarna Graaf, solosång i mikrofon inför hela kören, besök i köket på Gates gästgivargård och en massa mer.

Nöjda men trötta stupade vi i säng igårkväll för idag på förmiddagen var det dax för nästa utflykt.
En mycket lyckad Upptäckaravslutning i strålande sol vid Torsviks camping.

Nu ska jag dra på mig min sunkiga gamla tshirt och ge mig på den andra strykningen av lillebrors rum.

image821
Bild:Privat©

Denna underbart fina örtplantering fick jag av vuxenkören som tack för den gångna terminen.
Nu bara måste jag bli bättre på att använda färska kryddor/örter i vid matlagningen. Dock så innehöll arrangemanget persilja vilket jag ska försöka äta massor av för att höjja mitt dåliga järnvärde så det är bara att slå sig ner vid krukan och mumsa...


Kommentera
Postat av: Nettan

Skönt att ni fick hjälp med tapetseringen & lek med W.
Fin avslutningspresent fick du med =0)
Ha det gott..
Kram Nettan

2008-05-19 @ 17:29:22
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Malinbayard

Vilken trevlig present! =)
Rolig resa var det ju också.

2008-05-19 @ 20:58:06
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: pia

hi, hi...mumsa på;)kram

2008-05-20 @ 12:01:48
URL: http://baramittlillahem.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0