Småblommigt vid entrén

Slog till på lite smått och gott (med betoning på smått) vid besöket på Blomsterlandet.
Fick verkligen kämpa för att inte bli shoppinggalen bland all blomsterprakt. Hjärnan jobbar på högvarv med form och färg och jag vill plantera i alla krukor, blomsterlådor och rabatter på en gång. 
Ekonomin begränsar mig.
Att köpa lite i taget och tänka igenom till sista plantan/blomman är inte något jag är speciellt bra på.

Några blommor, planteringsjord, ett litet gulligt betonghjärta och gräsmattegödsel fick följa med hem vid detta första besök.

Helst skulle jag vilja köpa två svarta krukor av modell större till att ha på framsidan vid våra svarta vagnshjul men även detta får vänta ett tag till.

image810
Bild:©number nine on Melon Lane



Kommentera
Postat av: Liza

Så fint det blev! Gillar betonghjärtat, men så är jag lite galen i hjärtformen också!
Det är svårt att motstå alla fina blommor.. men i år måste jag begränsa mig. Vi ska ju resa bort och allting måste ju vattnas även under den tiden så det gäller att inte ta ihjäl blomvakten!:D
Ha det så gott!
KRAM!

2008-05-06 @ 18:52:29
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Det blev himla snyggt! =)

2008-05-08 @ 11:30:21
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mija

Gud vilken söt välkommen-skylt... Me like!

2008-05-08 @ 20:10:48
URL: http://mammamija.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0