Välkommen Sköna Maj

Äntligen är den här.
Den femte månaden som med sin bländande sol, milda luft och spirande grönska gör livet lite enklare att leva.

Valborgskvällen bjöd på både finstämd sång (jag är otroligt nöjd med körens insats), besvikelse över det dåliga ljudet från det inhyrda högtalarsystemet, en brasa som levde sitt eget liv och försatte halva backen i tjock grå dimma och två mindre normala (med betoning på mindre) män som sprang omkring och spred oro med sitt skrikande och bl.a beordrade mig att avbryta mitt i en körsång. Något jag lyckligtvis kunde ignorera och fokusera bort.
Med andra ord, det var precis som det brukar vara på Valborgsmässoafton, ja om man räknar bort de där karlarna då förstås.

Dagens jobb är avklarat och nu är jag ledig både fredag och lördag. 
Dagar som ska ägnas åt bakning, lite fix här och där i huset, någon mindre utflykt tillsammans med W och lite annat smått och gott.
Just nu byter L till sommardäck på våra bilar och jag tänkte börja mina bakplaner med att göra kolakakor.

Önskar er en trevlig första majdag.

image792
Bild:Privat©




Kommentera
Postat av: Nettan

Man kunde nästan tro att vi va på samma ställe, det blåste om Majbrasan här, så det rök åt alla härliga håll !!
2 halvhysteriska karlar som sprang omkring med vattenslangen...*stön*.
Men, men...nu är det över.
Kul att det gick bra för " kören " din iallafall =0)
Ha det gott..
Kram Nettan

2008-05-01 @ 16:45:47
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Malinbayard

Härligt med finstämd kör! =)

Kolakakor är smaskens. En av mina stora bakfavoriter på hemmaplan.

2008-05-01 @ 17:43:36
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0