Stoppsignal

Idag ser Malte ut som en hel prickig korv (igår såg han bara ut som en halv).
Ansiktet, huvudet och halsen är täckta med röda prickar. 
Han har dessutom torr hud och idag när vi var på bvc så blev jag uppmanad att köpa en mjukgörande kräm och smörja in honom med.
Det gjorde jag för en kvart sen.
Om jag tyckte att hans röda prickar syntes förru är det ingenting mot nu.
Barnet lyser som en stoppsignal i en trafikkorsning.
Som tur är det varken farligt eller gör ont på barnet. Prickarna går under samlingsnamnet hormonplitor och försvinner utav sig själv inom en snar framtid.

På bvc blev vi även uppmanade att öka dosen av Minifomdropparna från tjugo till tjugofem och köpa Sempers droppar mot magont som innehåller en bakteriekultur som ska lindra/ta bort magont.  
Minifomen jobbar med att slå sönder luftbubblorna eller gasbubblorna om jag inte minns fel så dessa tillsammans kanske kan hjälpa mot magontet.
Jag hoppas det för gårdagen var den sämsta hitintills. Malte hade ont från och till under hela kvällen och natten till klockan sex imorse då han somnade avslappnat för första gången.

Med snurrande huvud, en mer frånvarande blick än och stora koncentrationssvårigheter ska jag nu ta mig an tvätten som har hamnat på tork i matrummet för snart får vi besök som har pizza med sig och då är det väl trevligt om man slipper sitta bland trosor och kalsonger...



 


Kommentera
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Nåå stackarn!

Svar: Tack för gratulationen! Kram Sandra

2008-10-23 @ 18:07:04
URL: http://tjohalia.se
Postat av: M a l i n B.

Jag håller tummarna för att dropparna gör susen och att prickarna försvinner fort förstås.

2008-10-23 @ 20:36:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Antis

Jag har använt dropparna på mina skruttisar och de gjorde underverk! Slog sönder dem inne i magen och det lät bara för roligt minns jag, samtidigt såg man hur gott de mådde av det! Lycka till!

2008-10-23 @ 21:28:55
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Ullen

Elin och ERik hade kolik! Akupunktur och det onda är borta på 3 dagar!

2008-10-24 @ 20:34:45
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0