En dag som denna

Vid fyratiden inatt kom W och gjorde mig och Malte sällskap i den stora (vi hade en 1.60 säng förrut) dubbelsängen (som med en fruktansvärt snarkande sambo, en lång, blivande femåring som drömmer mardrömmar, en ätandes fyraveckors bebis och dennes mjölkstinna, fortfarande gravidkroppsstora mamma inte känns så stor längre).
Eftersom jag sover uruselt när jag delar säng med alltför många (allra bäst sover jag när jag sover helt ensam) så övertalade jag henne att vi skulle gå ner och göra ett försök att somna om.
Jag skulle bara få Malte att somna först...
En halvtimme senare kom W tillbaks. Mardrömmen hade satt sina spår så det blev till att dela säng. Som tur var sov Malte iallafall i sin egen säng.

Vid sjutiden vaknade Malte och hade antagligen ont i magen för sen sov han i fem/tiominuters intervaller fram till klockan tio.
Kände mig oerhört hjälplös efter två timmar med vaggandes, matandes och masserandes på magen och det ingenting verkade hjälpa.
Tillslut släppte det och vi blev sittandes i soffan och tittade på varandra. Då fyrar han av det ena efter andra leendet mot mig och vips så var de jobbiga tre morgontimmarna som bortblåsta.

Eftermiddagen har jag ägnat på att göra köttfärspaj och både dammsuga och torka golvet i kök, hall och tvättstuga.
Imorgon tänker jag låsa tvättstugedörren för efter två dagar med diverse hantverkare springandes in och ut i hemmet med leriga skor så är jag nu trött på all smuts de drar in.
Om det ändå hade varit några "roliga" nissar som en kakelman eller en snickare så hade jag väl kunnat stå ut med leriga dojjor men fjärrvärmekillar är ju inga som lämnar något renoverat efter sig.
Med risk för att få hela yrkeskåren på mig så är de bara ett nödvändigt ont som kostar men inte syns.

Något som däremot syns är min lilla ommöblering av matrummet i helgen som gick.
Matbordet hamnade längs med fönstrena och vitrinskåpet (som egentligen är för stort för rummet men en nödvändighet då vi har ganska få med kökssåp) längst ner hörnet av rummet.
Möbleringen skapar mycket mer utrymme vilket jag storgillar.



W:s nya underlägg som hon själv valt på på Village är helt suveränt. Det rör sig inte ur fläcken och är lätt att hålla rent.

Höganäsljuslyktorna och brädan som jag fick av L i födelsedagspresent.

Tavellisterna i väntan på lite nya inspirerande kokböcker (gärna Leilas...).


Bilderna tillhör:Hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Anna

Vilket supermysigt kök ni har! Underlägget från Village måste jag kika på till mina flickor...



Åh, vad härligt det är när de första leendena börjar titta fram. Man glömmer allt annat som trötthet och slit. Här har min bebis hunnit bli ett år och käkar blomjord och drar i alla lådor mest hela dagarna. Tiden går för fort!



Kram Anna

2008-10-22 @ 18:21:20
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Vad fint & mysigt nu har det i ert matrum! Hoppas att du får sova lite mer inatt.... KRAM!!

2008-10-22 @ 22:37:53
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Visst blir man som en annan människa när man får sova alldeles själv hela natten, men tur att det kommer leenden som ger ny energi.



Luft och rymd gör det så bra i möbleringen.

2008-10-23 @ 09:44:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Petra

Fint och luftigt det blev i köket.



Jag tycker oxå bäst om att få sova själv utan en massa armar och ben runt mig, eller knuffandes och puttandes. Ååååhhh, jag kan bara nu känna hur irriterad jag blir på störd nattsömn när jag skriver om det, hihihih.



Men jag förstår att leenden från prinsen fick dig att glömma allt.



hoppas ni får en bra dag.



kramar till er

2008-10-23 @ 10:31:04
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Jessica

hahaha,förstår att fjärrvärme killar inte är roliga! Det blir ju inget man kan titta på efer dom!! det spår som vår rörmokare lämnade efter sig var så man gick ner i split eller spagat i vårt kök titt som tätt och i trappan upp utanför badrummet..haha nån jäklar smörj gejs som tydligen hamnat på golvet också!ja man smälter för allt med ett litet leende!!

2008-10-23 @ 10:34:18
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Camilla

Om du har Photoshop är det jätteenkelt att göra såna bilder, kolla här:





(här tänkte jag klistra in en länk men det går inte, maila mig om du vill ha adressen. :) )

2008-10-23 @ 10:56:34
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Misen

Så fint ni har det i köket! Åh, jag längtar verkligen efter de där leendena!

2008-10-23 @ 11:09:52
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: susihus

Superfint, jag längtar oxå efter Leilas bok...

Må gott KRAM

2008-10-23 @ 16:50:28
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: K

svar: Okej , jag är själv ute efter wallies etc för ett kommande projekt, därför frågade jag ;)! Fint underlägg sånt borde nog vi ha hemma hos oss.

2009-05-06 @ 07:50:50
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0