Gröt



M har sen han blev åtta månader ätit mild fullkornsgröt två till tre gånger om dagen.
Igår när det var dax att handla en ny förpackning valde jag att köpa Sempers åttamånaders gröt istället Nestlés som vi brukar köpa.
Jag tyckte att Sempers lät god eftersom den var smaksatt med päron, äpple och hallon.
När kvällsportionen serverades var M övertrött (vi bommade eftermiddagssovningen) och inte alls sugen på att sitta i matstolen och äta.
Efter en halv portion gav vi upp.
Det var bara att ta på honom pyjamasen och lägga honom.

Efter elva timmars sömn var det dax för frukost.
Det var en gnällig M som placerades i matstolen.
Jag trodde han var hungrig, han brukar vara det på morgonen, och började sleva i honom gröt.
Han gråter och kastar huvudet bakåt i stolen.
Jag gör några försök till att få honom på gott humör och samtidigt mata honom.
Tårarna kommer.
Han äter en halv portion.

Är han inte hungrig eller tycker han inte om den nya gröten?
Är det förkylningen som gör honom trött, gnällig och svårt att äta?

Han äter gärna Sempers färdiga gröter på burk när vi är på utflykt och har även ätit deras sexmånaders gröt med äpple och päron tidigare.

Jag ger gröten en chans till när det blir dax för mellanmål.
Vill han inte ha då så får det bli en tur till affären...


Bild: Eget collage med bilder från semperbarnmat.se och nestle.se



Kommentera
Postat av: __Bavaria__

Han kanske är mätt... Den kanske mättar mer så att det räcker med den där halva portionen..



kramar om

2009-08-19 @ 09:17:33
Postat av: Sofi

Hoppas satt det går bättre med gröten... ha en bra dag! Kram

2009-08-19 @ 10:33:17
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Lottis

Skulle gissa på att han inte gillar GRÖTEN...På A-mannen kunnde vi ALDRIG byta...

2009-08-19 @ 10:40:23
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Therese

Min stora pojk gillade inte sempers gröt (men risgröten gick bra) sen gillade han inte nestles vällning däremot...och då gick sempers bra...de små liven är ena finsmakare tror jag allt! Vet inte om jag skrev att jag gärna skulle önska strl 74 i byxmönstret...?

2009-08-19 @ 10:51:06
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Postat av: Marina

Min alice åt nestles bara, ingen annan och bara fullkornsgröten i den med fruktsmak, hon åt den tfrån 7 månader, till hon var 15mån. Sen slutade hon helt med gröt. Är nog väldigt olika, men kan helt klart vara att han föredrog Nestle, men kan också vara att han är lite förkyld som gör att gröten inte smak för det känner jag igen med Alice. Jag hoppas allt är bra annars.

2009-08-19 @ 19:46:13
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så svårt att veta vad du små vill ibland. När Ludde gör så brukar jag testa med något annat och se om han vill ha det och är hungrig eller om han verkligen inte vill ha. Vet nte om det var till någon hjälp... :)

2009-08-19 @ 19:58:08
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0