En tur med den ljusblå motorcykeln

Jag sätter mig aldrig i bilen och kör runt för att se mig omkring.
Det är därför det är kul att åka motorcykel.
Inte för farten, kortegerna eller bullret.
Utan för landskapet man åker genom. De vackra gårdarna och husen man får se.
Vägar, hagar, skogar och sjöar susar förbi. Håret fladdrar och ögonen tåras ibland av den vinande vinden.
Lugnet som infinner sig då man inte kan göra något annat än att njuta av allt det vackra som passerar förbi.

Idag passade farmor och farfar barnen några timmar på eftermiddagen och jag åkte med L, och flera andra mcnissar, några mil på motorcykeln.
Turen gick i den delen av värmland som inte bara består av skog vilket jag som inte är så förtjust i landskapets alla skogspartier uppskattade mycket.

Medans mcfesten nu är i full gång ca fyra mil härifrån ska jag gå och lägga mig tillsammans med en bok som jag grävde fram ur bokhyllan för en stund sen.
Även om det kan vara härligt att åka med på motorcykeln någon gång ibland så lockar det mig inte speciellt mycket att tjöta mc med öldruckna mcnissar eller att sova i tält med en snarkande Harley nisse en kall augustinatt.

Gonatt!


©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Popprinsessan

Min man hade en mc när vi träffades och jag tyckte att det var underbart att åka. En sån frihetskänsla liksom! Och som du skriver, man hade tid att bara sitta och titta på alla man åkte förbi, på ett annat sätt än när man åker bil. Det var härligt!

Postat av: Helen

Vad härligt det låter, kör du själv ?

Är också sugen på en tur, tror jag ska flörta lite med barnens mormor i dag så vi kan ta en tur i sensommar värmen.

Kram

2009-08-23 @ 09:36:29
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Verkligen fina foton du har där uppe på barnen! :)

2009-08-23 @ 13:11:03
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Marina

Visst är det något speciellt att åka motorcykel. Jag funderar på att ta mc-kort själv. Men min man säger att det är han som borde göra det, men borde kanske skulle göra det. Med Alice i sidovagn..hihi. Jag hoppas ni har en bra söndag annars. Kramar

2009-08-23 @ 14:18:08
URL: http://violfudge.blogg.se/
Postat av: Nilla

Snygg bild!

2009-08-26 @ 10:50:41
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0