Ett Upptäckande & Aktivt barn

Med blåmärken i pannan och nytillkomna skrapsår i ansiktet efter gårdagens utomhusaktiviteter (det är inte så lätt med balansen alltid) promenerade vi till bvc i förmiddags för uppdatering av vikt och längd.

Bra vikt och längdkurva och sköterskan tyckte att han såg mycket fin ut på huden (vore konstigt annat så som vi smörjer!).
Fick svara på frågor om hans rörelseförmåga då hon hade glömt att fråga oss det vid vårt förra besök. 

"Jag ser att han är ett aktivt och upptäckande barn" sa hon och skrattade lätt när hon begrundade hans ansikte.
"Jodå" sa jag och log lite.

Tittade på golvet där det aktiva och upptäckande barnet nyss var placerat.
Tomt.
Han var på väg att upptäcka barnmorskan i rummet bredvid.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Knaada

Haha, jag försökte resonera mig ur ett fall imorse. Lilleman stod på en kant och funderade. Jag sa, du kommer att ramla det vet du. Han såg på mig och bestämde sig för att det fick det vara värt... Chong i backen, testade surläppen på mig men jag tittade bara på honom och sa, jag sa ju att du skulle ramla. Då var allt okej igen, för det var nog faktiskt värt det :)

2009-08-25 @ 14:35:49
URL: http://knaada.com
Postat av: Sofi

ja, det är mest bollar som gäller här hemma :) Han gillar o sitta o kasta ut dem till hallen från sitt rum och sen kasta dem ner för trappen till ytterdörren (två trappsteg). Även alla skor slänger han ner där :)

Va bra att det såg bra ut.... Har han börjat o gå än M? Ha en bra dag! Kram

2009-08-25 @ 15:37:40
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Hemlängtan

Vilket jättefint bildkollage du gjort!

Jag känner igen det där med blåmärken och skrubbsår. Min son är mycket livlig och får ständigt nya märken. Och jag tycker att han alltid lyckas få de där extra stora märkena lagom till bvc-besöken.

Kram Jenny

2009-08-25 @ 18:38:42
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

I dag kom den fina tavlan - jag är jätte nöjd. Jag kommer att visa den i bloggen vad det lider då jag fått tag i en passande ram! Tusen tack! Kram

2009-08-25 @ 19:39:45
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Misen

Hi, hi - känner igen det där! Men det är ju så det ska vara, kul att han är så nyfiken!

2009-08-25 @ 20:17:13
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Therése

Vad söt han är lillkillen (och med ett charmigt skrapsår i ansiktet) ;-)

Gillade hans tröja (body)...jättefin!!

Kram Therése

2009-08-25 @ 21:26:43
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: sara

Tackför dina sytips, det uppskattas! Ikväll har jag sytt ett påslakanset till spjälsängen av fina tyger från Panduro. Imorgon gör jag örngottet.Kram

2009-08-25 @ 21:54:12
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: dahlarna

Vilka superfina bilder! Bilden på syster & bror du har i din header är helt underbar! Det är så mycket kärlek i den! Hoppas att allt är bra med dig! KRAMAR!

2009-08-26 @ 11:04:00
URL: http://dahlarna.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0