Vitlök & citroner

I den här familjen finns det en som tror på det mesta inom naturmedicin, hälsokost och det läkande i sådant som finns naturligt omkring oss.
Det är moi!
Kan ju tillägga att jag är ett av de där eksembarnen som låg saltvattensindränkt i steksol vid havet för att torka ut eksemsåren och blev lovad hela min barndom att när jag blev lite större skulle eksemet växa bort av sig själv.
Min mamma drog runt mig till flera alternativa medicinkunniga och ibland gav det goda resultat och ibland inte. 
Cortison hjälpte ju oftast men vad de sa då om användandet av det kan jag se nu, 33 år senare. Min hud är tunnare och på sommaren blir jag lätt brun utom på just de ställen där jag använde cortison. Knäveck, armveck, vissa delar av låren, handlederna m.m.
När jag blev tonåring så sa de samma sak fast de flyttade fram tidsåldern lite. Tillslut var jag vuxen och då skulle jag ju absolut vara eksemfri.
Pyttsan heller.
Jag har fortfarande eksem även om det under vissa årstider och om jag inte har proppat i mig något jag inte tål (hur lätt är det att låta bli ketchup, jordgubbar och choklad) är betydligt mindre och på färre ställen.
Vem vet, kanske försvinner det när jag blir pensionär...

W har ärvt exakt samma slags hud och hudproblem.
Vad jag skulle komma till var det där med naturmedicin, hälsokost och det läkande i sådant som finns naturligt omkring oss...
När man ammar rekommenderar de inte att man använder Echingard. Vad gör man då om de runtomkring en är råförkylda och man själv vill slippa blir det.
Jo man gör som Martha Stewart säger och äter vitlök m.m.

Jag äter vitlök. Citron och honung. Vitpepparkorn för att slippa magsjuka. Smoothies med blåbär.
W äter citroner och smoothies och oj vad friska vi känner oss.

Skulle vi nu bli sjuka imorgon kan ni ju glömma det här inlägget *harkel*.

©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: Malin B

Jag hejjar på er!!!

Tron drar halva lasset, det är jag säker på.

2009-02-06 @ 16:06:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0