En bok

I vår familj är det jag som står för den mesta läsningen (iallafall som det har varit hitintills).
Sen jag blev mamma har mitt eget läsande minskat drastiskt.
Jag är en sån som gärna läser i sängen när barnen sover och allt är fridfullt lugnt i huset.
Att sätta mig ner mitt på dagen med en bok eller direkt efter barnen har somnat fungerar inte, då finns det så mycket att ta tag i med plock här och där istället.
Sen M föddes har jag inte läst en egen enda bok.
Istället läser jag för W och oftast är lilla M med på ett hörn och lyssnar han också.

Med plånboken laddad med en liten mammapeng tog jag och lilla M en tur till staden igår för att besöka årets bokrea.
En bok full med sagor, perfekta för kvällsläsningen, och boken Vem är arg av Stina Wirsén fick följa med hem. Väl hemma visade det sig att farmor och farfar också varit på bokrean och köpt varsin bok till barnen så nu har vi fyra nya böcker att läsa.

Så här såg det ut här hemma imorse.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Emily

Vet hur det är. Förut var jag en riktig bokmal och läst nog 2-3 böckeri veckan. Nu tror jag att jag har läst sammanlagt 7 böcker sedan Nikki föddes, och hon är snart 1 år..



Ha en bra dag och hoppas det blir rolig läsning!

2009-02-25 @ 12:59:20
URL: http://emilystigall.blogspot.com
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Här hemma é d jag dom slukar bok efter bok. Älskar att läsa:-)

Kram Kristina

2009-02-25 @ 13:29:03
URL: http://fruinredning.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vi är himla lika du och jag!

Inte kunna sova/läsa på dagen syftar jag på just nu. Det måste betyda att du om en sisådär 10-12 år kan ha egna böcker på gång hela tiden. =)

2009-02-25 @ 13:51:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sofie

Så söta dom är! Bra med bokrea, fynda sagoböcker till bra pris! Själv har jag inte hunnit vara på bokrean ännu, men jag brukar inte komma hem tomhänt när jag väl tagit mig dit :) Mat- och bakböcker brukar vara ett stående köp. Kram, Sofie



2009-02-25 @ 14:51:05
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: caroline

hehe nä de är väl inte de e.. o mindre blir de väl ;)



2009-02-25 @ 15:31:07
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/
Postat av: Pia

Tack för hjälpen, jag brukar kolla på designa din blogg men denna gången hittade jag inte vad jag letade efter. Jakten fortsätter...

2009-02-25 @ 17:34:46
URL: http://vitahuset.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0