Glitter & Glamour

Och jag som trodde att den där glitter och glamourstämningen som många verkar ha när det är dax för melodifestival inte fanns hemma hos oss... (föregående inlägg).
När det var fem minuter tills klockan skulle slå åtta förvandlades allt som genom ett trollslag.

Skålar med popcorn och chips stod på bordet, glasen var fulla med cola, kuddarna i soffan tillfluffade och surroundljudet påkopplat på tv:n (något som jag aldrig brukar bry mig om att sätta på).
Tvåsittssoffan flyttades undan något för att göra plats för kvällens prinsessa.
Med klackskor, halsband och glajjor dansades det sen till samtliga åtta bidrag. Lillebror låg i babysitterna, placerad på första parkett, så full av beundran till den dansande skönheten att han glömde bort att gnälla över att han låg ner i mer än fem minuter.
Med ett exotiskt uttal och en brytning som inte lät som något annat jag tidigare hört kommenterades alla Petra Medes klädbyten (framförallt klänningarna), att den första artistens (kommer inte ihåg vem det var nu) sång inte var bra, att hon hade konstiga kläder (samma artist) och att Shirley Clamp ser ut som W:s fadder HN.

När klockan slog nio återgick allt till det vanliga. Prinsessan la sig för att sova sin skönhetssömn, surroundljudet stängdes av (varför vill ha en massa ljud runt omkring sig på kvällskvisten när man kan ha det lugnt och skönt) och lillebror protesterade som vanligt över att han måste uppleva livet från liggande position.
För att verkligen få bort det sista stänket av vår lilla glamourstund drabbas M av en rejäl hostattack som leder till att han kaskadkräks upp två dl ersättning på sig själv, på mig och på mitt påslakan.

Kommer det att vara så här varenda lördagkväll de kommande sex veckorna?!

©HUSnrNIO

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Malin B

Japp, så här kommer det att vara! ;)

Himla söta ungar har du hur som helst. =)

2009-02-08 @ 00:08:22
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tgirl

Oj va gult! Du är redo för våren känns det som!!! Var ju tvungen att kolla när jag läste din typsnittskommentar hos MalinB. Men hela din header är ju en bild som du skrivit i, då kan det ju inte visa annat typsnitt.. Eller så är det något annat du menar iofs... Förutom headern så är det vanlig arial/verdana? överallt i FireFox iaf! :)



När bli nästa tatuering förresten?

2009-02-08 @ 08:53:31
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Malin B

HÄR har det minsann hänt grejer!

Såg aldrig din "nattkommentar" i går men nu är jag här. =)

Nu ska vi se om vi kan reda ut det här med typsnittet då. ;)

I headern är det en tjusig "konturstil" med lite "sandpapprat" i konturerna. (Malin kan då konsten att förklara.)

Rubriktexten ovanför inläggen ser ut som arial - på den här datorn iallafall. (Jag kollar ju från olika datorer eftersom jag läser bloggar både hemifrån och på jobbet.)

2009-02-08 @ 12:24:19
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Hon är ju för go... :) Sicken cooling! :)



Snygg header! :)

2009-02-08 @ 17:23:58
Postat av: karro

haha, nu fick jag mig ett litet skratt! känner igen mig så väl... inte så kul när man är mitt i kaoset, men det är kul att minnas det ;)



snyggaste prinsessan, helt klart!

sockersöt lillebror!



trevlig vecka!

kram, karro!

2009-02-08 @ 20:33:55
URL: http://karofina.blogspot.com
Postat av: MO

Vilken cool donna...Nja, jag förstår inte riktigt den där hysterin med melodifestivalen, men ändå sitter jag o tittar...

Så härligt gul o fin bloggen blivit, tänker på sommar o sol, kram

2009-02-08 @ 21:37:48
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Herr E

Vilka fina bilder!!

2009-02-08 @ 21:51:01
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: PiM

Oj oj Oj klockan é verkligen massor & jag kan inte sova ... men för den sakens skull behöver jag juh inte väcka resten av familjen med mitt asgarv åt ditt inlägg - FÖRLÅT men det lät verkligen skoj ...



Tack även för att du tyckt till om vår trapp ...



// Ha det till nästa gång jag kikar in här

2009-02-09 @ 01:32:10
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se/
Postat av: Susihus

Haha vilken kväll! Ha en skön start på veckan. KRAM

2009-02-09 @ 09:19:18
URL: http://susihus.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0