Sjukstuga

L har feber och hostar massor sen i fredags eftermiddag.
E hostar en del och låter lite snorig.
G var dundertät av snor när han vaknade i fredags.
Lilla M började hosta lite i fredags och igår eftermiddag visade tempen 38,2. Nu på morgonen hade den stigit till 38,6.
Jag började ha lite feberkänningar i kroppen igår eftermiddags och är lite tjock i halsen, något som håller i sig idag men det har iallafall inte blivit mer av det ännu.
Den enda som är tipp topp för tillfället, om man räknar bort några få nysningar, är W.

Jag frossar på mina smarriga vitlöksdrinkar bestående av kokt vatten, pressad vitlök, en skvätt citron och en tesked honung.
Inte det godaste men bra i dessa förkylningsinfluensatider, speciellt när man inte får hälla i sig Echingard vilket jag inte får när jag ammar.

Lilla M är en tapper och positiv liten kille.
Han försöker äta trots att det märks att det är jobbigt. Inatt när han hade kämpat med maten så fick han en hostattack så mycket av det han hade fått i sig kom upp igen.
När jag ser på honom möter han mig med det underbaraste leende som finns.  Han har kommit på att han kan göra höga ljud. Ljuden låter som en skatunge som har trillat ur boet.
Sittandes febervarm i mitt knä ler han och ger ifrån sig dessa ljud.
Underbara barn.

Dagens kommer att tillbringas i stillhet. Orken och den lilla energi som finns kommer att behövas till att ta hand om barnen.
Så tråkigt med sjukstuga när det är helg.

Önskar er alla som kikar in här en trevlig söndag denna gråmulna dag.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: __Bavaria__

Ujuj... era stackare... :(

2009-02-01 @ 12:32:20
Postat av: PiM

Välkommen till gänget ... Säger bara BLÄ på sjukstuga nu ...



Jag brukar inte göra gnällinlägg, men denna veckan går till historien som jag skrev i mitt mEGA långa gnäll inlägg ;) Mellankillen här har fortfarande 39.5 i feber & hosta sen i onsdags ¨å han börja med magflunsa & kräkte ...



Hoppas vi går mot ljusare tider & blir friskare nu allihopa :) // PiM

2009-02-01 @ 12:56:50
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se/
Postat av: Terese

Jag hoppas ni kryar på er snabbt och att ni får en relativt bra söndag! Kram

2009-02-01 @ 12:58:13
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Liza

Usch för denna hemska influensa som grasserar! Nu är det maken som är sjuk!!

Hoppas verkligen att ni kryar på er snart och slipper hosta och feber!

KRAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-02-01 @ 15:46:28
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: fina

Krya på er så du slipper vitlöksdrinkarna! Usch va illa det måste smaka...



/Fina

2009-02-01 @ 16:26:20
URL: http://frubesblogg.blogspot.com/
Postat av: jenny

Trist att ni är sjuk. Hoppas ni snart piggnar till.

Kram/jenny

2009-02-01 @ 18:21:30
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Malin B

Tvi vale för alla baciller.

Jag hoppas innerligt att det inte blir något allvarligt utav det.

Kram till dig.

2009-02-01 @ 22:24:14
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sus i Hus

Krya på er! Vi har haft en toppenhärlig söndag med massor av solsken. Hoppas att ni får det i början på veckan. KRAM

2009-02-02 @ 18:38:17
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Stackars er - krya på er!

Här är sonen sjuk, och lillasyster kommer nog bli det vilken dag som helst.

Det är så trist med februari, som egentligen är en favvo-månad här hemma pga diverse födelsedagar, men att det alltid ska vara nåt i sjukdomsväg...

2009-02-02 @ 21:29:20
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0